Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Какъв стил на управление практикувате?

от
5093 0 04 Май. 2017
Мотивация

Какъв стил на управление практикувате?
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

От управленческия Ви стил се вижда доколко вземате на сериозно мениджърските си задължения: Как общувате със служителите, как разрешавате конфликтите или как вземате решения.

В мениджърската практика са дефинирани пет отделни стила на управление, от гледна точка на ефекта им върху мотивацията.
 
1. Авторитарен мениджърски стил
 
Точните решения и указания и честия контрол го дефинират. Мениджърите се интересуват от фактите, постиженията и резултатите. Служителите трябва само да работят „да функционират“. Мотивацията и поемането на отговорност от служителите  не са желани от ръководството.
 
2. Умерено авторитарен мениджърски стил
 
Този тип мениджъри искат да постигнат съгласие със служителите си, за да избегнат появата на конфликти, често причинени от авторитарния стил. Служителите трябва да се съобразяват и да приемат решенията на шефа си, да не му поставят въпроси и да не се опитват да му повлияят.

 
3. Консултативен мениджърски стил
 

GDPR - отговори на въпроси от практиката 2021 - електронно ръководство
GDPR - отговори на въпроси от практиката 2021 - електронно ръководство

Повече детайли тук

Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения
Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения

Повече детайли тук

Клуб РС Издателство – Програма Стандарт
Клуб РС Издателство – Програма Стандарт

Повече детайли тук



Мениджърите спазващи този стил искат да  мотивират високите постижения и да учудят служителите си.  Те са убедени, че в екипа, най-добре се създава приятна работна атмосфера, ако членовете на екипа работят за изпълнението на една цел. Решенията се вземат след консултации със служителите, като последната дума принадлежи все пак на мениджъра. Той информира сътрудниците си за появилия се проблем и мнения и препоръки от тяхна страна.
 
4. Демократичен мениджърски стил
 
При него се акцентира повече върху човешката стойност в сравнение с постигнатите обективни резултати. Приятната работна атмосфера създава възможност за повишаване на мотивацията. Но най-високият мотивационен потенциал не винаги се транспонира в съответстваща повишена производителност.
 
5. Мениджърски стил laissez-faire
 
От много ограничена гледна точка, това не е мениджърски стил, тъй като „laissez-faire” означава „без ограничения“: шефът се занимава само с определяне на задълженията и целите. Служителите трябва да се справят и да вземат решения сами. Мотивацията не винаги е подсигурена, тъй като се сблъскат с проблеми,   служителите не могат да се базират на компетентна помощ от страна на шефа си.
 
 Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
 

Tags: стил на управлениемотивация на персоналаслужители

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

4 съвета за запазване на най-добрите служители

от Biznesidei.bg
12 Януари 2021
Качествен персонал не се намира лесно. А ако бъде изгубен, трудно се замества. За...

3 неща, които служителите искат, но не Ви казват

от Biznesidei.bg
23 Януари 2018
Заплатата е важна, но съвсем не е единственото, от което зависи мотивацията на...

4 съвета за измерване ангажираността на служителите

от Biznesidei.bg
01 Ноември 2017
Представете си двама служители. Единият е ангажиран, другият не е. И двамата се...

3 стъпки за мотивиране на служители, чието възнаграждение е базирано на представянето

от Biznesidei.bg
19 Октомври 2017
Първото и най-важно нещо, което трябва да се каже тук, е че ако искате мотивирани...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.