10 съвета за да сте по-убедителни
6949
0
28 Февруари. 2014
Човешки ресурси
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Сигурно на всички Ви се е случвало да сте напълно сигурни в нещо за което говорите, но не сте успявали да убедите своите събеседници. Не искате ли докато комуникирате хората лесно да Ви разбират? Най-добрия начин да сте убедителни е да разказвате история. Има няколко правила по които да разказвате убедителни истории.
1. Историите не се разказват само с цел забавление. Лидерите използват историите за да ги превърнат в цели, а целите в резултати. Пример за добър разказвач е Стийв Джобс.
2. Да разказвате истории не значи да се откъснете от реалността. Историите трябва преди всичко да бъдат достоверни. И всъщност всички лидери, всички фирми имат една история.
Всяка фирма има много истории. Тези истории ако се разказват по правилния начин могат да бъдат използвани за увеличаване на фирмените ценности.
3. Разказването на истории трябва да се прави задължително много искрено. Този, който разказва историите, трябва наистина да влезе в осторията която разказва и трябва да опише всичките си чувства - страх, притеснение и своите слабости.
4. Разказването на история е таен договор със слушателите. Слушателят се лишава от ценното си време докато Ви слуша. Историите трябва да съдържат ценна информация за слушателите.
5. За различни цели се изпозлват различи типове истории. Тонът и темата на една история се мени с това за какво тя ще говори. Примерно ако искате да повишите ценностите на една фирма ще говорите по съвсем различен начин от това ако разказвате история за да създадете промяна във фирмата. Трябва да адаптирате историите си според ситуацията.
6. И лидерите имат своя лична история. За да създадете връзка със слушателите си, трябва да започнете със споделяне на своята лична история.
7. Никога не забравяйте, че за да можете да разказвате добре една история, трябва да сте добре подготвени за нея. Трябва да правите репетиции, трябва да знаете как най-правилно да използвате своето тяло и тон на говорене.
8. Историите имат за цел да създадат емоционална връзка със слушателите. Не е правилно в историята Ви да се съдържат моменти на скрита заплаха или укор към слушателите. Слушателите трябва да имат положителна нагласа към Вас след като им разкажете своята история.
9. Всички истории имат общи теми. Всяка история може да се назове като "пътешествието на героя", защото всяка история включва случките, които един герой преживява.
10. Повярвайте, че и Вие може да се справите. За по-добро бъдеще е необходима промяната. Трябва да може да се освободите от калъпите и предразсъдъците и да можете да се превърнете в един по-добър човек.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители
от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...
3 тайни на успешните бизнес лидери
от Biznesidei.bg
07 Април 2022
Да ръководите бизнес не опира само до това да казвате на служителите си какво да...
3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес
от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...
3 съвета за писане на по-атрактивни обяви за работа
от Biznesidei.bg
25 Февруари 2022
За да намерите качествени нови служители, трябва да привлечете качествени...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари