Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Емоционална интелигентност

от
6301 0 07 Януари. 2014
Човешки ресурси

Емоционална интелигентност
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Емоционалната интелигентност до измести до известна степен интелектуалната интелигентност, като критерий за подбор на кадри. Много учени са съгласни, че един човек за да бъде адаптиран и приобщен към обществото трябва да има както висока интелектуална интелигентност, както и висока емоционална интелигентност.

А какво означава емоционална интелигентност?
Емоционалната интелигентност е свойството на хората да разбират и управляват собствените чувства, както и да разбират и анализират чувствата на отсрещния човек. Това качество е необходимо както в личните, така и в професионалните отношения. IQ (интелектуалната интелигентност) измерва качеството на разбиране и научаване, докато EQ (емоционална интелигентност) се приема като подкрепа към академичната интелигентност. 
Един служител, който разполага с висока емоционална интелигентнос, е в състояние да разбира причините на конфликтите, да предотвратява конфликти, може да се възползва от различни мнения за да се развива.
Служител, който успешно използва своят емоционален интелект, е този, който разчита на своята интуиция, има добри социални умения, знае кога е успешен и знае как да използва своя успех.
Има два важни момента в социалните умения, които са силно изразени в хора с висока емоционална интелигентност,  емпатия и социални умения. Емпатия е умението човек да се поставя на мястото на отсрещния и да го разбира добре. В сектора на услугите и маркетинга, това качество е от особено значение.
Социалните умения са от значение в професионалния план за да можете да получите желаните отговори от отсрещния. Това е особено важно качество за хора, които правят преговори, работят в човешки ресурси и маркетинга. Важно е разбира се и при мениджмънта, един ръководител трябва да създава сигурна обстановка на своите служители, за да могат те да показват най-доброто от себе си.

Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2019 г.
Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2019 г.

Повече детайли тук

Сделки с недвижими имоти на строителното предприятие
Сделки с недвижими имоти на строителното предприятие

Повече детайли тук

Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2020 г.
Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2020 г.

Повече детайли тук


Някои фирми полагат озвестни усилия за увеличаване на емоционалната интелигентност на своите служители, като изготвят седмични семинари.
 

Tags: интелектчовешки ресурсиемоционална интелигентност

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Проблемно ли е за малкия бизнес да няма отдел по човешки ресурси?

от Biznesidei.bg
21 Ноември 2017
Може би смятате, че подобен отдел е най-малкият проблем на фирмата Ви. Особено...

3 причини отделът по човешки ресурси да е критично важен за успеха на компанията Ви

от Biznesidei.bg
22 Ноември 2016
Много фирми неглижират важността на отдела по човешките ресурси. В началните...

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 тайни на успешните бизнес лидери

от Biznesidei.bg
07 Април 2022
Да ръководите бизнес не опира само до това да казвате на служителите си какво да...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.