Как да направите оперативките по-приятни
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
от 1 глас
Колко пъти сте били на оперативки или работни срещи, като предварително сте знаели колко скучни ще бъдат? Неефективността им може да бъде подобрена, като промените първите 5 и последните 5 минути. Идеята е да откриете оперативката по силен начин и да я завършите също така. С това ще по-стигнете по-добро общуване със служителтие си и по-голяма ангажираност от тяхна страна.
1. Дайте пример от самото начало. Ако искате енергия и ентусиазъм от самото начало, трябва Вие да сте енерични и ентусиазирани от самото начало. Пък и служителите Ви инстинскивно ще последват Вашия ентусизъм. Естествено, трябва да се концентрирате върху идеята да бъдете положителни, без да бъдете странни, неуважителни или некоректни. Останете фокусирани в основната идея на срещата.
2. Установете контакт с всеки от служителите си. Някои управители започват срещите с изчитане на някакви справки или списъци със задачи. При което всички просто слушат и мълчат, при което не можете да установите нито реакции, нито участие, нито ангажианост. Приторитетът Ви е да изградите комуникация и колаборация, които ще доведат до синергия. Не е нужно да започвате оперативките с четене на документи или дълъг монолог. По-добре е да получите повече идеи и предложения.
3. Напомнете на всички мисията на фирмата. Не се концентрирайте само върху малките ежедневни ейности. Покажете на всеки, че заедно работите за постигането на общата цел и мисията на фирмата. Обяснете как всяко малко нещо, което се прави, се отразява на голямата визия за развивието на компанията.
4. Предоставете план за действие. Преди всеки да се разотиде по задачи, уверете се че служителите Ви са наясно какви стъпки трябва да предприемат. Помолете всеки да опише с какво ще се заеме за постигането на целта, за да се изясни отговорността, така всеки ще е наясно какво ще се прави и кой ще го прави и няма да има дезинформация.
5. Признавайте успеха. Признаването на постиженията е много важно за изграждане на култура на позитивност. Мислим си, че след дадено постижение ще има празненство, но това рядко се случва. След като нещо се свърши, идва друго да го замести. Но награждаването за добрите резултати трябва да е част от културата на фирмата, както и важна част от всяка оперативка и работна среща, защото има много важна роля в мотивирането на служителите.
6. Приключете, както сте започнали. Планирайте какво ще кажете в края на срещата. То трявба да бъде сходно с нещата, които сте казали в началото й. Вгледайте се във визията и мисията си отново.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Статии
3 тайни на успешните бизнес лидери
от Biznesidei.bg3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес
от Biznesidei.bg7 съвета за собственици на малък бизнес при назначаване на персонал
от Biznesidei.bgНай-важното качество на добрите бизнес лидери
от Biznesidei.bgИзтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари