Клюкарене на работното място
26449
0
08 Октомври. 2013
Човешки ресурси
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Клюкаренето не е нещо, което може да бъде изцяло премахнато от общуването на хората, както и в работното място. Това е начин на общуване, но има сериозно влияние върху отношенията между служителите.
Там където има хора има и клюки. В работното място клюките могат да бъдат за личните взаимоотношения на хората, както и относно професионалните задачи.
Има два вида комуникация в работното място. Първия вид е отворен начин на комуникация, който е официален и бива писмено и устно. Другия е затворения начин, който не е официален и включва в себе си клюкаренето.
В случай, че в една фирма се клюкари много, това означава, че в тази фирма отворения начин на комуникация не функционира по правилния начин. Това довежда до недобре изясняване на работата и задачите на служителите. Има различен вид клюкарене на работното място: например служителите да клюкарят относно шефа си, шефа да клюкари относно служителите или служителите да клюкарят помежду си. Някои се правят само за удоволствие, докато другите видове клюкарене могат да целят нанасяне на вреда на човека, за който се клюкари.
Вреди от клюките на работното място
Клюкаренето на работно място напълно унищожава доверието между служителите. Границата между истина и лъжа се размива, служителите започват да бъдат по-неспокойни. Това довежда до намаляване на производителността на служителите.
Поради факта, че клюкаренето е вид комуникация, която не позволява правилна комуникация започват недоразуменията на работното място. Правилната комуникация е много важна.
Клюкаренето на работното място довежда до образуването на различни групи, след което диалозите на работното място започват да бъдат неискрени и лицемерни. В такава работна обстановка е трудно да се сзъдадат приятелства.
Чувствителните и работливи служители често напускат работното си място заради клюкарещите си колеги.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Проблемно ли е за малкия бизнес да няма отдел по човешки ресурси?
от Biznesidei.bg
21 Ноември 2017
Може би смятате, че подобен отдел е най-малкият проблем на фирмата Ви. Особено...
4 принципа на ангажиращото работно място
от Biznesidei.bg
27 Октомври 2017
Всяка фирма се нуждае от мотивирани, ангажирани и активни служители, за да...
3 причини отделът по човешки ресурси да е критично важен за успеха на компанията Ви
от Biznesidei.bg
22 Ноември 2016
Много фирми неглижират важността на отдела по човешките ресурси. В началните...
3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители
от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари