Защо трябва да цените екипа си или иновацията ще напусне фирмата Ви с него
5673
0
20 Февруари. 2014
Човешки ресурси
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Иноваторите не виждат своите хрумвания като начин да складират възможности, да си осигурят повишение или големи приходи. Визията възпламенява идеите, също както и усещането за принадлежност и самоуважение, към които предприемачите се стремят ежедневно.
Въпреки че следва да е очевидно, че талантът е най-важната съставка, необходима за истинско иновиране, много организации се затрудняват и не могат да се отърсят от бизнес погледа, който вижда хората просто като части от пъзел, пасващи на длъжностната характеристика. Организациите опипват почвата и дебатират как слижителите трябва да бъдат тренирани и оценяване, а в подобна среда малко иновативни хора ще изчакат някой да ги оцени. Те имат твърде много добри възможности пред себе си, за да чакат. Още повече, че не е задължително иноваторите да искат или да се нуждаят от това, което фирмите предлагат, и могат да се насочат натам, където се чувстват най-полезни и най-вдъхновени да работят.
Много фирми, независимо дали го осъзнаат или не, правят много за потушаването на иновативността и гонят талантливите кадри. Освен лошите мениджърски практики, организациите често не оценяват важните неща, които се случват извън произвоствената лаборатория, и че иновацията е много повече от голяма идея, която е подхвърлена на инженери, учени и други подобни специалисти.
По-често се случва мениджмънтът да се провали в задачата да види, че истинската иновация идва от много малки добре интерпретирани идеи, които се превръщат в страхотни продукти и услуги за реалните хора.
Малко организации развиват потенциала на служителите си. Това е видно най-вече във фирмите, където кадрите сами избират да напуснат колектива. Защо обаче никой не прави постъпки да говори с тези хора и да разбере защо напускат? Ако продажбите или печалбата спаднат с 15%, веднага ще се вземат мерки. Но ако голяма група талантиви хора, сред които и ключови служители, решат да си тръгнат? Никой не обръща внимание – хората са заменими.
Организациите действително трябва да преразгледат мениждърските си похвати и практики и да ги погледнат от страна на иновацията и способстването за нейната поява. Важно е да има подкрепа към онези, които са способни да иновират, не само чрез добри мениджърски практики, а и чрез креативни инициативи, насочени към иновирането, във всички сфери и нива на бизнеса. Предполагайки, че определено ниво на взаимно доверие и уважение са били развити, в момента, когато добрите хора са готови да напуснат, организациите трябва да вложат усилие в задържане на кадрите и запазване на добрите отношения.
Една по-добре разработена и ориентирана към хората рамка на иновиране може да приеме много форми, но е добре да включва набор от възможности за развитие на таланта и чрез помощта на привлечени към колектива ментори. Също е важно да се създават екипни проекти, включително между фирмите, където да се разработват нови продукти и услуги за неразвитите още ниши на пазара.
Ключът към това да поддържате иновацията и да култивирате успеха нафирмата си е да се отървете от старомодните бариери пред доброто колабориране. Новите възможности да изградите предприемачески връзки ще Ви помогнат да си осигурите бум на иновативния дух в една организация, която иска да бъде водещ на пазара.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
3 тайни на успешните бизнес лидери
от Biznesidei.bg
07 Април 2022
Да ръководите бизнес не опира само до това да казвате на служителите си какво да...
3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес
от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...
3 съвета за по-добра организация на екипа
от Biznesidei.bg
16 Март 2021
За да е по-продуктивен един екип, трябва да е възможно най-добре организиран....
7 съвета за собственици на малък бизнес при назначаване на персонал
от Biznesidei.bg
05 Ноември 2019
Колкото по-малък е бизнесът, толкова по-малки са нуждите му от персонал. Това обаче...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари