4 тактики за продаване на скъпи продукти
8545
0
15 Януари. 2016
Директен маркетинг
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Нискостойностните продукти, които печелят на база числеността на продажбите, са онези, които поддържат компанията на крака. В много случаи обаче на компаниите и техните мениджъри недостига кураж да се продават най-скъпите продукти от номенклатурата си.
За да спечелите подобни продажби, се нуждаете от това да подходите към тях по различен начин.
Ето няколко неща, които да имате предвид:
1. Не се доверявайте на предразсъдъци по отношение на потенциалните си клиенти.
Никога не отписвайте потенциален клиент като човек, който няма да си "развърже кесията" и да изхарчи определена сума. Дори и най-пестеливите хора си позволяват това от време на време. Само защото сте срещали потенциални клиенти, които не са склонни да харчат, не означава, че ще срещате само такива в бъдеще.
Също така никога не отписвайте шансовете на телемаркетинга си, като считате, че продажба е малко вероятна. Всеки потенциален клиент, към който се подходи по правилния начин, може да се превърне в печеливша продажба.
2. Хората ще платят, за да видят проблемите си решени.
Дори и тези, които по принцип мразят да дават пари, ще се радват да се разделят с голяма част от тях, за да разрешат най-големия си проблем. Вашата работа е да откриете от какво се нуждаят и да им обясните как ще им съдейства Вашият продукт.
Хората често харчат пари в сфери, които им дават най-голяма добавена стойност срещу парите им. Затова не трябва просто да се фокусирате върху най-добрите страни на продукта си. Вместо това пояснете какви ползи дава Вашия продукт или услуга на онези, които го ползват.
Например, ако продавате коли, първо проучете защо потенциалният Ви клиент си търси нова. Обикновено причината е някакво събитие от живота на клиента Ви, което е подбудило у него желанието да си купи нов автомобил. Може би очаква дете. Или пък сегашната му кола е прекалено стара. Или пък си е отворил бизнес и се нуждае от автомобил, който да му съдейства при товаро-разтоварни работи и т.н.
След като установите защо иска нов автомобил, ще можете да му предложите именно онова возило, което решава конкретния му проблем.
3. Използвайте позиционирането, за да насочите клиента в правилна посока.
Да речем, че влизате в магазин за спортни стоки и виждате 3 уреда за упражнения в домашни условия.
Първият струва 3200 лв. Той позволява да програмирате различни типове упражнения, има монитор, който следи работата на сърцето, снабден е с ЛСД телевизор с видео игри и т.н.
Вторият е съвсем опростен и струва 300 лв.
Третият разполага с монитор за следене на сърдечната дейност, има различни програми за упражнения, стойка за книга и изглежда доста солиден. Продава се за 1800 лв.
Най-вероятно ще се насочите към втория уред. Често обаче най-скъпата опция не е онази, която продавачът иска от Вас да купите. Но като първо Ви предложи нещо на много висока цена, онова, което е по-евтино винаги ще Ви изглежда много по-привлекателно и разумно като покупка.
Можете да направите същото и в собствения си бизнес, като създадете специални предложения със специални високи цени. Това психологически кара купувачите да се насочат към онзи продукт, който действително целите да им продадете.
4. Не забравяйте допълненията.
Дори когато продавате продукти в средния ценови диапазон, лесно можете да повишите цената им, като включите няколко допълнения.
Аксесоарите са добра идея. Друга възможност са свързаните продукти, които се използват заедно.
Ако например продавате скара, можете да добaвите шпатули, щипки, вилици за месо и подобни аксесоари. След това можете дори да представяте продукта на клиентите си, като прибавяте такива други допълнения, които отговарят на клиентските желания. Така ще получите онзи продукт, който клиентите Ви желаят да имат.
Продажбите не представляват надиграване между продавача и потенциалния потребител. Тук не става дума за това кой губи и кой печели. Продажбите са място, където двете страни трябва да си съдействат за откриване на най-подходящото решение, което ще накара клиентите да се почувстват щастливи. След като усвоите правилния подход към всяка една продажба, гледайки я от този ъгъл, ще увеличите и печалбите си.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Ключови за продажбите са не цифрите, а потенциалните клиенти
от Biznesidei.bg
27 Април 2018
Може би мислите, че да се свържете с достатъчно потенциални клиенти е това, което...
4 остарели маркетингови тактики, които саботират продажбите Ви
от Biznesidei.bg
15 Март 2017
Ако използвате остарели тактики, не е изненадващо, че не реализирате добри...
Спрете да използвате тези 4 досадни онлайн маркетингови тактики
от Biznesidei.bg
20 Януари 2017
Потребителите ненавиждат досадните тактики в онлайн маркетинга. И тъй като да...
Как демо версията на Вашия технологичен продукт може да Ви спечели продажби
от Biznesidei.bg
25 Октомври 2016
Стартирате фирма в сферата на технологиите? Ако искате да впечатлите...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари