Може ли да има плагиатство в маркетинга?
7151
0
28 Юли. 2016
Директен маркетинг
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Плагиатството е широко разпространена тема. И въпреки наличието на ясни правила, че дори и на софтуер, с които да го откриете и избегнете, налице е и ясна граница и когато става дума за плагиатството в маркетинга.
Какво обаче означава една компания да копира чужд маркетингов подход? Къде лежи границата между това да се вдъхновите от чужда марка и директно да изкопирате нещо от нея?
Може да се каже, че маркетингът е спорт за наблюдателни хора. Можем да научим много, когато следим работата на другите играчи на пазара, техните маркетингови дейности, поведение на пазара, както и успехите, провалите и дори ежедневната им работа.
В маркетинга колкото повече внимание отделяте на останалите, толкова по-добри стават и Вашите умения.
В това съждение, обаче, се крие опасност от изпадане в плагиатстване. Когато се учим от чуждите маркетингови дейности, се стараем да нагодим тези дейности към нашите бизнес и марка. Разбира се, опитваме се да използваме успешните стратегии и да не повтаряме провалите на чужди кампании и ежедневни рекламни усилия.
Такъв е и съветът на много маркетингови специалисти: проучване и персонализирано прилагане. На теория и в действителност в това няма нищо лошо. До определена степен.
Непрекъснато виждаме маркетингови имитатори. Неизбежно е. Няма как да патентовате идеите си за раклама или поне не по всички възможни начини. Важно е обаче да отделяме време и усилия да вложим нещо свое във всяка вече прилагана маркетингова стратегия. В противен случай няма как да се отличим на пазара. Факт е, че това става все по и по-трудно, но е напълно възможно да приобщите към собствената си репутация и маркетингово послание общо взето всеки похват в рекламирането.
Няма нищо лошо в това да се вдъхновявате от чуждите идеи, просто не плагиатствайте. Вложете във всичко, което "рециклирате" от колегите си по нещо свое, за да кореспондира то с нуждите, желанията, вкусовете, предпочитанията именно на Вашите клиенти.
Когато направите това, чуждият маркетингов подход ще стане малко повече Ваш и така ще можете да го приложите с чиста съвест. Това е и красивото в маркетинга - стратегиите и методите са множество, познати са, но винаги има какво собствено да добавите, за да затворите цикъла: както и Вие сте се вдъхновили от чужда практика, така и някой да се вдъхнови от Вашата.
Не забравяйте: дословното копиране на стратегии и подходи рядко дава резултат, защото всяка фирма има своя аудитория, която изисква нещо специфично. Така че дори и да копирайте най-креативната възможна стратегия, тя може да завърши катастрофално, ако не е персонализирана за Вашите целеви клиенти.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
4 съвета за рекламни страници, които печелят поръчки
от Biznesidei.bg
29 Април 2022
За да реализира продажба, една рекламна страница трябва да убеди клиентите, че...
5 елемента на по-добрите имейлинг кампании
от Biznesidei.bg
05 Април 2022
Като рекламен инструмент имейлите остават силно ефективни - от една страна са...
4 маркетингови урока от пандемията
от Biznesidei.bg
01 Април 2022
Коронакризата промени много аспекти от ежедневието ни, а неизменно промените се...
5 идеи за популяризиране на Инстаграм профила на бизнеса Ви
от Biznesidei.bg
15 Март 2022
Социалните мрежи заемат една от централните роли в директния маркетинг. Затова и...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари