Ролята на цветовете в брандирането
4313
0
12 Декември. 2016
Директен маркетинг
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Клиентите често подценяват силата на цветовете. Маркетолозите обаче отдават доста усилия в подбирането на този важен елемент.
Цветът всъщност е особено важен фактор при изготвянето на дизайн за фирмените лога. Причината е, че цветовете се интерпретират по различен начин в зависимост от възрастта, пола, характера, приходите и др. подобни.
Ето какво казва всеки отделен цвят на лога и марки на потребителите на дадена фирма:
Червено: младост, смелост, страст
❍ Стимулира апетита и привлича внимание.
❍ Често се използва в продажби, целящи изчерпване на количества.
❍ Маркетолозите го използват за генериране на вълнение по отношение на марката.
❍ Ускорява пулса на гледащия го.
Синьо: сила, доверие, надеждност
❍ Създава чувство за доверие към марката.
❍ Любим на повечето хора.
❍ Предава впечатление за сила и професионализъм.
❍ Асоцииран е с ограничаване на апетита, затова рядко се използва от вериги за бързо хранене.
Жълто: оптимизъм, веселие, топлина
❍ Асоцииран с оптимизъм и щастие.
❍ Грабва вниманието на разглеждащите витрини.
❍ Стимулира умствените процеси.
Зелено: спокойствие, растеж, здраве
❍ Особено предпочитан за марки, предлагащи екологични продукти.
❍ Асоциира се с растеж и често се ползва от финансови марки.
❍ Свързва се със здраве, плодородие и отмора.
❍ Влиянието му върху човешкия мозък е в посока увеличаване на производителността.
Оранжево: увереност, приятелство, ентусиазъм
❍ Възприема се като креативен и подходящ за деца.
❍ Действа стимулиращо за предприемането на действия.
❍ Стимулира и импулсивното пазаруване.
❍ Представя жизнена и уверена марка.
Неутрално (черно, бяло, сиво): баланс, спокойствие, лукс
❍ Показва професионализъм.
❍ Черното често се възприема като знак за интелигентност и авторитет.
❍ Предава усещане за простота.
❍ Показва високо качество и лукс.
Комбинация от цветове
❍ Показва разнообразие.
❍ Използва се от марки, които искат да репрезентират различни хора, страни и продажбени предложения.
❍ Действа отличаващо се.
❍ Използван най-често от фирми, работещи в Интернет.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
4 съвета за рекламни страници, които печелят поръчки
от Biznesidei.bg
29 Април 2022
За да реализира продажба, една рекламна страница трябва да убеди клиентите, че...
5 елемента на по-добрите имейлинг кампании
от Biznesidei.bg
05 Април 2022
Като рекламен инструмент имейлите остават силно ефективни - от една страна са...
4 маркетингови урока от пандемията
от Biznesidei.bg
01 Април 2022
Коронакризата промени много аспекти от ежедневието ни, а неизменно промените се...
5 идеи за популяризиране на Инстаграм профила на бизнеса Ви
от Biznesidei.bg
15 Март 2022
Социалните мрежи заемат една от централните роли в директния маркетинг. Затова и...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари