Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

7 съвета за CV-то за тези с по-малко опит

от
5596 0 20 Април. 2018
Кандидатстване за работа

7 съвета за CV-то за тези с по-малко опит
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

CV-то е като разширена визитна картичка, която представяте на работодателите. Искате не просто да покаже най-добрите Ви качества, но и да го прави така, че работодателите да проявят интерес към Вас.

За тази цел Вашето CV трябва да е подготвено добре в 2 основни направления:
- информативно, т.е. да предоставя качествено най-важната информация за Вас като кандидат
- стилово - да показва, че знаете как да форматирате и подготвите текста така, че да е лесен и приятен за четене. 
 
За да го постигнете, особено ако нямате предишен опит или той е малък, следвайте тези няколко съвета:
 
1. Следвайте темплейта.
 
У нас автобиографията се подготвя в определен европейски темплейт. Колкото и да се изкушавате да подготвите оригинално CV, по-добре се придържайте към познатия формат. Форматирайте там, където се налага, за да предадете информацията по-добре. Използвайте повече булетиране и списъци, отколкото обикновен текст. Така ще направите автобиографията си по-прегледна, без да излизате от формата.
 
2. Поставете акцент върху най-важните позиции, които сте заемали.
 
Дори и да не сте работили нещо в сферата, в която кандидатствате, със сигурност сте усвоили умения, които можете да приложите в нея. Трябва да се концентрирате върху тях. Всяка една длъжност и всеки един етап на образование трябва да Ви показват като кандидат, подходящ за настоящата длъжност. Без, разбира се, да променяте фактите или умишлено да пропускате важни моменти.

Трудови правоотношения със служители в затруднение – наръчник за работодатели
Трудови правоотношения със служители в затруднение – наръчник за работодатели

Повече детайли тук

Преобразуване и ликвидация на търговски дружества
Преобразуване и ликвидация на търговски дружества

Повече детайли тук

Книга за ТРЗ служителя
Книга за ТРЗ служителя

Повече детайли тук


 
3. Използвайте ключовите думи от обявата за работа.
 
Във всяка обява за работа фигурират ключови думи, които показват какво изисква работодателят от кандидатите, за да ги наеме. Част от ключовите думи са свързани с уменията за длъжността (например умения за работа с определени програми, машини и т.н.), друга - с качествата на самия кандидат (например организираност, мотивация, и др.). Вгледайте се в тези ключови думи и се постарайте да ги ползвате в автобиографията си. Това ще Ви направи по-лесно разпознаваеми за работодателите като подходящи кандидати. 
 
4. Не се ограничавайте само в длъжностното описание.
 
Нито една длъжност не се заключава само в задачите, посочени в описанието на длъжността от обявата или дори в длъжностната характеристика. Помислете какво още би било ценно на конкретната работа, за да го включите в автобиографията си. Ако не се сещате за нищо, разгледайте какви други длъжности има компанията, какви други обяви е пуснала. Това ще Ви покаже какви умения търси тя и следователно върху какво още да обърнете внимание в CV-то си.
 
5. Проверете за грешки.
 
Всякакви: правописни, печатни, фактологични. Искате ли да направите добро впечатление, не можете да допуснете да неглижирате детайлите. Напишете CV-то си, оставете го и го прочетете пак след няколко часа. Може дори да помолите приятел да го погледне. Едва след като се уверите, че всичко с автобиографията Ви е наред, можете да я изпратите на работодателите.
 
източник: businessnewsdaily.com


Tags: кандидатстване за работаписане на cvписане на автобиография

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Какво да НЕ правите преди и след интервю за работа

от Biznesidei.bg
08 Април 2022
Не е лесно да убедите работодателя, при когото кандидатствате, да Ви назначи. В...

До 29-ти октомври младежи висшисти могат да кандидатстват за първа работа по програма Старт на кариерата

от Biznesidei.bg
05 Октомври 2021
1918 нови работни места са обявени по програма „Старт на кариерата”. От 04-ти...

Качествата, които ще Ви помогнат да получите длъжността, за която кандидатствате

от Biznesidei.bg
04 Декември 2020
Образованието, опитът и уменията не са единственото важно за търсещите персонал....

3 неща, които да не правите след интервюто

от Biznesidei.bg
07 Септември 2018
Без значение дали длъжността изисква 1 или няколко интервюта преди да стане ясно...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.