4 често срещани думи, които носят на колегите Ви мини удар
4827
0
23 Септември. 2015
Кариерно развитие
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Гордеете се с уменията си в комуникирането. Имате добри отношения с колегите си.
Но знаете ли, че някои (много често употребявани) думи могат всъщност да накарат същите тези хора, които, изглежда, Ви харесват, да се стреснат не на шега?
Вижте за кои думи става въпрос и как да ги избегнете:
1. Освен.
Представете си, че информирате шефа си за развитието на важен проекти и започнете така: "Всичко върви наред, освен...." Освен е дума, която казва, че евентуално всичко е щяло да се случи по най-добрия начин, но се е появила една пречка, която е преобърнала всичко. Били сте на косъм, но сте ударили на камък. Всеки път, когато някой започне изречението си с това, отсрещната страна веднага се подготвя за катастрофа.
Спестете на колегите си този стрес. Вместо това започнете от проблема, който има нужда от решение, за да се получат целените резултати. Вместо да казвате "Докладът изглежда добре, освен точки 3 и 5.", кажете "Докладът ще бъде по-добре изготвен, ако преработим точки 3 и 5, но иначе изглежда страхотно."
2. Проблем
Понякога Ви трябва незабавна помощ. Това очевидно включва ситуации, свързани със здравето и безопасността на хората на работа. Или пък малки произшествия, които се нуждаят от незабавно съдействие (като да подпалите микровълновата в битовката, когато си топлите обяда). Идеята е, че знаете каква е разликата между проблем и това да си имаш работа с досаден колега или краен срок.
Това не значи, че не можете да ползвате думата проблем на работа. Важното е обаче да не я използвате прекалено много. Защото тя тревожи излишно хората и трябва да се казва само когато става дума за действително сложна ситуация.
За да заместите проблем, ползвайте например ситуация, случка. Запазете "проблем" за действително спешните моменти. През другото време ще си спестите доста недоволство, ако не драматизирате.
3. Спешно
Когато времето е малко, а крайният срок е близо, думата спешно не води до нищо друго, освен паника. Най-голяма е тя, ако я напишете в имейл. По-добре вдигнете телефона или разговаряйте с колегата очи в очи.
Думата спешно не просто плаши колегите, точно както "проблем", ако я използвате твърде често, ще се превърнете в лъжливото овчарче. И така да постигнете обратния на търсения ефект.
А когато става дума за заглавията на имейлите, най-добре заменете думата спешно с думата днес. По този начин ефективът ще е много по-голям.
4. Чакай
Изчакай е команда. Ако някой извика това в офиса, всички ще преустановят това, което вършат в момента, от страх да не сбъркат.
Поради тази причина "чакай" е много ефективна, ако искате да привлечете вниманието на някого или да го накарате да направи пауза. Но да ползвате за друго тази дума е неподходящо, защото сама за себе си тя няма особен смисъл и колегите Ви няма да знаят какво да правят, ако я кажете.
Ако искате да привлечете нечие внимание, по-добре му кажете "Може ли за момент?" или "Имаш ли няколко свободни минути?".
Да, когато сте притеснени, това ще си проличи по речта Ви. Но ако успеете да се съсредоточите и внимавате как се изразявате, ще успявате да се справите с различните ситуации, които възникват в служебния живот, по-лесно.
източник: themuse.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Как да загубите доверието на колегите си
от Biznesidei.bg
17 Юни 2021
Позитивното кариерно развитие и успехът на работа не зависят само от това да...
7 трика, с които ще вършите повече на работа
от Biznesidei.bg
01 Декември 2020
Както сигурно Ви е известно, по-важно е да работите умно, а не просто много.
За...
3 тактики за намаляване на разсейването по време на работа
от Biznesidei.bg
10 Ноември 2020
Без значение дали сте предприемач или служител, управлението на времето, с което...
5 съвета за продуктивна работа със служебния имейл
от Biznesidei.bg
20 Октомври 2020
Общо взето всеки, който работи в офис, разполага със служебен имейл и обработва...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари