5 начина да подобрите баланса между личния си живот и работата
6511
0
10 Юни. 2014
Кариерно развитие
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Балансът между работа и личен живот е нещо, което всички искаме да постигнем, но много малко са успели. Във времена, когато служителите непрекъснато са свързани с работата си посредством мобилните устройства, действително е трудно да имате удовлетворителен личен живот, незастрашен от тревогите и стреса на работния ден.
Много експерти в областта са уточнили, че балансът работа-личен живот не се основава на изграждане на непробиваема страна между фирмата, в която работите, и дома, а се изгражда на база откриването как тези две части на живота ни да се интегрират по най-подходящия начин.
За да подобрите и своя баланс между работа и личен живот, приложете на практика следните няколко съвета:
> Признайте ролята на работата. Тя заема много важна част от живота ни. Плаща сметките, позволява ни да се храним, да се обличаме, да пътуваме и какво ли още не. Да усвоите подходящото отношение към работата ще Ви позволи да се насладите повече на плодовете на своя труд.
> Създайте си нещо като кръг от съмишленици. Отделете време да определите основните хора в слемейството и сред приятелите Ви, които Ви подкрепят най-много. Тази група трябва да е постоянна и безусловна и да Ви позволява да останете изпълнени с енергия и мотивирани. Те са Вашите съмишленици, които ще Ви помогнат да си спомните колко важно е да им отделяте време. Това от своя страна ще Ви съдейства да се чувствате по-добре и ще Ви изпълни с енергия. Енергия, от която се нуждаете и на работа.
> Изгответе си два календара – един за работа и един за семейството си. Тези календари ще Ви помогнат да се уверите, че отделяте достатъчно време и на работата, и на семейството си. Чрез календара ще определяте предварително всичко, което трябва да направите. Така ще откриете и че имате достатъчно време за всичко, просто трябва да го подредите.
> Научете се да дишате. Работата може да стане толкова напечена, че тревогите стресът да се окажат прекалени за Вас. Затова трябва да усвоите простият трик на дишането. Всеки път, когато усетите, че ситуацията става прекалено усложнена и Ви обзема непреодолимо притеснение, поемете дълбоко въздух. Успокойте се. Издишайте. Вдишайте отново. Колкото по-бавно вдишате и издишате, толкова по-бързо ще се успокоите, а това ще Ви даде възможност да мислите по-трезво. А с по-трезва мисъл ще решите проблемите по-добре.
> Присъствайте и постоянствайте. Да присъствате означава да влагате вниманието си във всичко, което правите, независимо у дома или на работа. Това има и умението качествено да промени и усещането Ви за това как сте прекарали времето си. Да постоянствате значи да осъзнавате какво вършите всеки ден, каква е важността му и да продължавате да го вършите. А и да упорствате в съхраняването на баланса между работа и личен живот.
За да подобрите и своя баланс между работа и личен живот, приложете на практика следните няколко съвета:
> Признайте ролята на работата. Тя заема много важна част от живота ни. Плаща сметките, позволява ни да се храним, да се обличаме, да пътуваме и какво ли още не. Да усвоите подходящото отношение към работата ще Ви позволи да се насладите повече на плодовете на своя труд.
> Създайте си нещо като кръг от съмишленици. Отделете време да определите основните хора в слемейството и сред приятелите Ви, които Ви подкрепят най-много. Тази група трябва да е постоянна и безусловна и да Ви позволява да останете изпълнени с енергия и мотивирани. Те са Вашите съмишленици, които ще Ви помогнат да си спомните колко важно е да им отделяте време. Това от своя страна ще Ви съдейства да се чувствате по-добре и ще Ви изпълни с енергия. Енергия, от която се нуждаете и на работа.
> Изгответе си два календара – един за работа и един за семейството си. Тези календари ще Ви помогнат да се уверите, че отделяте достатъчно време и на работата, и на семейството си. Чрез календара ще определяте предварително всичко, което трябва да направите. Така ще откриете и че имате достатъчно време за всичко, просто трябва да го подредите.
> Научете се да дишате. Работата може да стане толкова напечена, че тревогите стресът да се окажат прекалени за Вас. Затова трябва да усвоите простият трик на дишането. Всеки път, когато усетите, че ситуацията става прекалено усложнена и Ви обзема непреодолимо притеснение, поемете дълбоко въздух. Успокойте се. Издишайте. Вдишайте отново. Колкото по-бавно вдишате и издишате, толкова по-бързо ще се успокоите, а това ще Ви даде възможност да мислите по-трезво. А с по-трезва мисъл ще решите проблемите по-добре.
> Присъствайте и постоянствайте. Да присъствате означава да влагате вниманието си във всичко, което правите, независимо у дома или на работа. Това има и умението качествено да промени и усещането Ви за това как сте прекарали времето си. Да постоянствате значи да осъзнавате какво вършите всеки ден, каква е важността му и да продължавате да го вършите. А и да упорствате в съхраняването на баланса между работа и личен живот.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Как да увеличите продуктивността си при работа от вкъщи
от Biznesidei.bg
24 Февруари 2022
Едно е да се трудите от офиса, друго е да го вършите от дома си. Разсейващите...
5 съвета, които да имате предвид на старта на кариерата си
от Biznesidei.bg
24 Юни 2021
Всяко начало е трудно. Затова старирайки кариерното си развитие, е чудесно да...
Как правилно да си търсите нова работа, ако не сте напуснали старата
от Biznesidei.bg
08 Декември 2020
Без значение от причините Ви да си търсите нова работа, има няколко неща, на които...
7 трика, с които ще вършите повече на работа
от Biznesidei.bg
01 Декември 2020
Както сигурно Ви е известно, по-важно е да работите умно, а не просто много.
За...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари