4 качества на добрия лидер, които новите мениджъри трябва да развият
10489
0
04 Януари. 2018
Лидерство
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Необходимо е време, да се настроите за заемането на ръководна роля, особено ако никога преди не сте заемали подобна.
Ако обаче искате да се справяте добре, се налага да култивирате няколко качества, с които не просто ще ръководите екипа си добре, но и ще го стимулирате да показва все по-добри и по-добри резултати.
За какви качества става въпрос:
1. Готовност за сътрудничене.
Много шефове си мислят, че работата им приключва с разпределянето на задачите. Само че това създава значителни проблеми в бъдеще. От една страна служителите не знаят как ръководителят им иска да изпълнят задачата си. Оставени да работят на свое усмотрение и без опит, дори да се справят, може да не е както иска мениджъра. От друга страна, ако задачата е нова и служителите не знаят как да се справят с нея, тя първо ще им отнеме много повече време, второ ще бъде свършена със съмнително качество и трето - ще ги демотивира. Ако като шеф сте просто възложител на работа, Вашите задачи могат да бъдат вършени от всеки друг. Ако искате да бъдете лидер обаче, трябва да съдействате на хората си не просто да се справят, а да се справят качествено и да са сигурни, че при трудност има към кого да се обърнат.
2. Ориентация към растежа.
Добрият лидер се стреми да развива качествата и уменията на хората си. Възлага им задачи, които ги предизвикват към израстване, към учене на нови неща. Така лидерът непрекъснато си осигурява по-добър и по-добър екип.
3. Осигуряване на възможност за свободно изразяване и участие.
Мениджърът, който иска да създаде екип от хора, умеещи да поемат рискове, им позволява свободно да изразяват мнението си, да взимат участие в решаването на проблемите. Дори да дават идеи, чиято реализация най-вероятно няма да се случи скоро или пък въобще. Ако искате хората Ви да не се плашат от калкулирания риск, позволявайте им да поемат риска на свободното изразяване без притеснението, че ще бъдат осмени.
4. Ориентация към въздействието.
Служителите са по-мотивирани да дават най-доброто от себе си, когато са наясно какво въздействие има за фирмата тяхната работа. Добрият лидер разбира това и не възлага задачи, за които не е ясно как ще повлияят на фирмата като цяло. С това показва важността на всяка една роля в организацията и мотивира изпълняващия я.
Още за качествата на лидера четете тук >>>
Още за качествата на лидера четете тук >>>
businessnewsdaily.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
3 тайни на успешните бизнес лидери
от Biznesidei.bg
07 Април 2022
Да ръководите бизнес не опира само до това да казвате на служителите си какво да...
Най-важното качество на добрите бизнес лидери
от Biznesidei.bg
11 Октомври 2019
Когато става дума за лидерство, може би си мислите, че лидер е ръководителят,...
12 от най-вдъхновяващите мисли за лидерството
от Biznesidei.bg
12 Април 2019
За лидерството е писано много, за неговите предимства пред "шефстването" - също....
10 мисли на Хауърд Шулц за лидерството и бизнес успеха
от Biznesidei.bg
27 Юли 2018
Имайки предвид, че Starbucks е една от най-разпознаваемите марки в световен мащаб, със...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари