Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Спрете с микромениджмънта и манията за контрол!

от
5777 0 04 Юли. 2014
Лидерство

Спрете с микромениджмънта и манията за контрол!
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Работата за шеф, който следи всяка Ваша стъпка и Ви лишава и от най-малката автномност, може да се окаже голяма пречка пред добрата Ви работа и мотивацията Ви.

Причините за микромениджмънта са много, но независимо колко добри за намеренията, да се подхожда по такъв начин към управлението на персонала и организацията оказва силно негативно въздействие върху служителите, поради което и резултатите от тяхната работа се влошават чувствително. Разбира се, ако наблюдавате всичко, което персонала Ви прави, ще спестите някоя и друга грешка, но за тях ще платите прекалено по-голяма от разумното цена.

За да се отървете от тази вредна практика, следвайте тези 6 стъпки:

1) Признайте си, че проблемът може да е във Вас. Думата „делегиране” кара ли Ви да потръпнете? Считате ли, че трябва да вършите всичко сами и да контролирате всяка дейност непрекъснато? Ако е така, то Вие действително микроменажирате.

2) Изоставете тази практика. Започнете постепенно да намалявате времето, което отделяте за контрол над персонала. Не трябва да виждате всеки документи и да четете всеки имейл, преди да бъде пратен. Не е нужно всяка поръчка да минава през Вас. Определете кои задачи са достатъчно ясни за изпълнение, че да се свършат от служителите, без да се налага да следите процеса. И продължавайте докато при Вас не останат действително важните неща, свързани със стратегията. Ако има някакъв проблем, който служителите Ви не могат да решат сами, те ще дойдат при Вас.

3) Определете си конкретни моменти за проверка. Ако непрекъснато искате доклади за прогреса на работата по даден проект, най-вероятно няма да има никакъв прогрес по нея. Определете контролни точки при изпълнението на проектите, но след като е свършена значителна част от дейността. За останалото се доверете на екипа си.

4) Спрете да се тревожите и за най-малкото. Когато си позволите да се занимавате с най-малките от задачите във фирмата Ви, Вие отделяте от ценното си време и енергия за задачи, които трябва да се изпълняват от други, което Ви лишава от време да работите по постигане на стратегическите си цели. А това в крайна сметка ще се отрази негативно на цялата организация, докато малката грешка няма да го направи.

5) Определете конкретния служител за конкретните задачи. Съставете списък на задачите за делегиране и проучете на кого можете да ги възложите. След това ги възложете и поискайте доклад след приключването им, а не на всяка стъпка от изпълнението им.

Отраслово счетоводство - заплетени ситуации и техните решения
Отраслово счетоводство - заплетени ситуации и техните решения

Повече детайли тук

Счетоводно списание 10 с ДДС - 12-месечен абонамент
Счетоводно списание 10 с ДДС - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук

Кодекс на труда 2021
Кодекс на труда 2021

Повече детайли тук




6) Дайте власт и на служителите си. Когато ръководите даден проект, дайте свобода на екипа да взима решения самостоятелно, както и да допускат грешки. Вероятно ще се появят някой и друг проблем, но автономността ще помогне на служителите Ви да се научат да се справят с проблемите и да развият лидерски качества.

Tags: бизнесчовешки ресурсиуправление на човешките ресурсимениджмънтмикромениджмънт

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 тайни на успешните бизнес лидери

от Biznesidei.bg
07 Април 2022
Да ръководите бизнес не опира само до това да казвате на служителите си какво да...

Най-важното качество на добрите бизнес лидери

от Biznesidei.bg
11 Октомври 2019
Когато става дума за лидерство, може би си мислите, че лидер е ръководителят,...

10 мисли на Хауърд Шулц за лидерството и бизнес успеха

от Biznesidei.bg
27 Юли 2018
Имайки предвид, че Starbucks е една от най-разпознаваемите марки в световен мащаб, със...

3 тайни на успешните бизнес лидери

от Biznesidei.bg
07 Април 2022
Да ръководите бизнес не опира само до това да казвате на служителите си какво да...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.