от Biznesidei.bg
5877
28 Април. 2016
Малък бизнес
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
Оценка на потребителя
Малките фирми имат своите предимства: те са гъвкави, могат лесно да променят посоката си на действие. Имат автономност и са по-независими от големите компании. Да, не привличате същия брой клиенти, нито имате толкова познато име, но това не означава, че не можете да изглеждате също толкова професионално пред своите клиенти. Можете да изглеждате като голям бизнес, следвайки тези няколко принципа:
1. Изградете и поддържайте добър уебсайт.
В днешно време всеки бизнес, който няма свой сайт, трудно печели клиентско доверие. Причината е, че потребителите искат предварително да се запознаят с бизнеса и продуктите му, преди да ги закупят. Ако сайтът Ви е некачествен, с остаряла информация, навигира се трудно или е прекалено тежък и не зарежда бързо, клиентите няма да купят от Вас. Просто защото няма да вярват в професионализма на фирмата Ви.
Хубавото е, че не е нужно да плащате много за професионално изглеждащ сайт. Можете да изградите такъв дори с безплатните платформи за блогове, с които се работи сравнително лесно и които имат добър дизайн.
2. Изработете си маркетингов бюджет.
В крайна сметка кой ще знае, че въобще предлагате нещо, ако не знае за самото Ви съществуване? Маркетинговият бюджет ще Ви помогне да достигнете до повече хора. Разбира се, можете да разчитате на по-нискостойностни рекламни кампании, но без да направите вложения, не можете да очаквате и постъпления. Още повече, че с изготвянето на всяка рекламна кампания ще научавате повече за клиентите си, предпочитанията им и най-ефективния начин, по който да им рекламирате.
3. Развивайте присъствието си в социалните мрежи.
ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание
Повече детайли тук
Социалните мрежи промениха начина на рекламирането. Най-хубавото при тях е, че клиентите Ви са там и могат да общуват директно с Вас. Присъствието Ви в социалните мрежи развива бизнеса Ви, защото Ви позволява да го популяризирате, да покажете най-интересното от него, да промотирате продуктите си, но и корпоративната си култура, специалните си инициативи и предложения, дори и работната атмосфера при търсене на нови служители. Ако клиент потърси фирмата Ви във Facebook например и не я намери, той трудно ще се реши да Ви се довери. Още повече, че продуктите, ориентирани към крайните потребители, се продават много добре и в социалните мрежи и можете спокойно да продавате и там.
4. Харчете, за да печелите.
Това не се отнася само за маркетинговия Ви план. Всяка една инвестиция Ви съдейства да добавите нови приходи във фирмата си. Дали ще харчите за реклами, за сайта си, за развитието на социалните си профили - бъдете внимателни във вложенията си, но никога не стискайте парите си. Приемете, че всеки лев, от който не печелите, е лев, който губите.
източник: entrepreneur.com
Tags: малък бизнесуправление на малък бизнесмалка фирма
Сподели своя коментар0 Коментари