Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

4 издайнически знака на ужасния, токсичен шеф

от
7947 0 23 Декември. 2015
Мениджмънт

4 издайнически знака на ужасния, токсичен шеф
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Лошият мениджър може да се окаже ключова спънка пред добрата работа на една фирма или даден отдел. Често са основните виновници за текучеството, включително на качествени кадри.

Разбират ли обаче лошите шефове, че са такива? Лесно е да разпознаете слабото представяне на другите, но що се отнася до своето нещата не са така прости. Запознайте се със следните 4 характеристики на лошия шеф, за да проверите влизате ли в тази графа:
 
1. Той не слуша служителите си.
 
Представете си служителят Петър. В продължение на седмици той е мислил и търсил начини как да увеличи посещаемостта на фирмения сайт. Отива при шефа си и му споделя идеите си. Шефът обаче не му обръща особено внимание. Казва, че ще си помисли и толкова. Петър се връща на бюрото си, а предложенията му така и не биват дискутирани в последствие.
 
В резултат фирмата губи възможността да подобри посещаемостта на сайта си, а шефът губи доверието и мотивацията на служителя Петър.
 
Вместо просто да игнорират идеите на подчинените си, мениджърите трябва да изслушват всичко, което екипът им дава като предложение. Първо защото служителите заслужават подобно внимание. Второ, защото това е силно оръжие за мотивация - усещането, че идеите ти са оценени и обмислени, дори и да не бъдат приети. И трето - така не се губят потенциални бизнес възможности.
 
2. Отклоняват вината.
 
Една често срещана причина за напускане на служители е неспособността на шефовете да поемат отговорност. Ако те непрекъснато обвиняват подчинените си за собствените си грешки, текучеството не следва да ги изненадва.

Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците
Данъчен наръчник за счетоводителя: Документиране и отчитане на данъците

Повече детайли тук

365 дни ТРЗ: Експертни решения и съвети
365 дни ТРЗ: Експертни решения и съвети

Повече детайли тук

Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване
Пътеводител на транспортните фирми: данъци и счетоводство, труд и осигуряване

Повече детайли тук


 
Когато шефовете не поемат отговорност за грешките си, те не само подкопават авторитета си, но и дават лош пример. Вместо да губят време в търсене на друг виновник, по-добре е да потърсят как да коригират грешката си.
 
Още по-лоша е ситуацията, когато шефовете, обвиняващи други за грешките си, поемат отговорност и за успешните идеи. Да "откраднат" чуждо постижение и да го представят като свое е също толкова лошо и демотивиращо.
 
Добрият лидер признава, че е сбъркал, и поощрява постиженията на персонала си. Така създава култура на оценяване на усилията и стимулиране на честните, прозрачни отношения.
 
3. Не се доверява на служителите.
 
Това обикновено е знак, че на него не може да му се има доверие. Ако един шеф се е обградил с хора, на които не може да се вярва, вината е у него, не у тях.
 
Затова мениджърите трябва да избират внимателно персонала си и да му гласуват доверие, вместо да го микроменажират.

Също вместо да предлага само инструкции какво да се свърши, добрият шеф дава насоки, показва, помага. Което то своя страна снижава чувствително броя на грешките в работата на екипа му.
 
4. Фокусира се върху негативното.
 
Когато дава обратна информация, лидерът обикновено се фокусира върху това, което служителите трябва да подобрят в представянето си. Но подобна негативност може да се отрази зле на ангажираността на служителите.
 
Важно е мениджърите да се концентрират върху добрите страни на служителите си и да им възлагат работа съобразно тях. Да, трябва да се посочва къде е нужно подобрение, но постиженията също трябва да се награждават. 
 
Когато оценявате хората си, не говорете само за слабостите им, а и за силните им страни. Направете критиката конструктивна, но и подкрепена от похвала. Така ще мотивирате хората си да работят по-добре, защото ще знаят, че усилията им ще бъдат оценени.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: мениджъриуправление на персоналалидери

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

4 типа кошмарни мениджъри, които гонят служителите

от Biznesidei.bg
05 Октомври 2017
Текучеството е сериозен проблем за всяка фирма. Може би си мислите, че след като...

4-те начина, по които ефективните лидери се справят с некомпетентните служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2016
Не винаги можете да уволните некомпетентния служител. Ето защо трябва да се...

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

Освобождавате служител за първи път? Вижте тези съвети

от Biznesidei.bg
01 Юни 2021
Никога не е лесно да кажете на свой кадър, че се налага да го уволните. Дори, и...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.