Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

4-те начина, по които ефективните лидери се справят с некомпетентните служители

от
6590 0 11 Ноември. 2016
Мениджмънт

4-те начина, по които ефективните лидери се справят с некомпетентните служители
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Не винаги можете да уволните некомпетентния служител. Ето защо трябва да се научите да запазвате спокойствие и да гo ръководите професионално. В крайна сметка, ако екипът се провали, заради Вашето неумение да се справите с неподходящ кадър, вредата остава за Ваша сметка.

За да се справите в тази нелека ситуация, възползвайте се от следните съвети:
 
1. Комуникирайте максимално ясно и конкретно.
 
Давайки задачи, обяснявайте подробно, ясно, бъдете максимално точни в определянето на изискванията. Постарайте се всички резултати от работата на конкретния кадър да бъдат числово измерими, за да можете да поставите ясни цели пред него, както и да следите дали ги постига. Възможно е и да се окаже, че служителят е имал затруднения именно защото нещо не е било достатъчно добре комуникирано с него.
 
2. Документирайте всичко.
 
При трудните служители трябва да се борави с доказателства. Какви задачи поемат, как ги изпълняват, кога и какви неуредици причиняват и т.н. Документирането ще Ви помогне и да докажете вина, ако се наложи да се прибегне до тази крайна мярка. Много често некомпетентните служители винят колегите за грешките си, затова да имате всичко "черно на бяло" ще Ви спести доста време в търсене на отговорния за недоразумението.
 
3. Запазете спокойствие.
 

Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

ЗДДС в практиката: счетоводители питат - експерти отговарят
ЗДДС в практиката: счетоводители питат - експерти отговарят

Повече детайли тук

Анализ на финансовите отчети в 100 въпроса и 100 отговора – електронно ръководство
Анализ на финансовите отчети в 100 въпроса и 100 отговора – електронно ръководство

Повече детайли тук


Няма как да мислите трезво, ако се гневите. Да, неприятно е, ядосващо също. Важно е обаче да не взимате никакви решения, докато сте подвластни на гнева. Не реагирайте спонтанно, а отделете време да се успокоите и тогава да обмислите как да действате в създалата се ситуация. Да не говорим, че ако Вие си изпуснете нервите, целият екип ще го усети. Напрежението в офиса пък ще доведе до тревоги и демотивация. Спестете си поне тези проблеми.
 
4. Подгответе се за трудни решения.
 
Преди да вземете решение да оставите некомпетентния служител да се провали сам, помислете какво е най-добро за компанията. Има проучвания, показващи, че един лош служител е в състояние да мотивира останалите, защото се налага те да наваксват неговите пропуски. Ако този конкретен кадър носи повече позитиви, отколкото негативи, или пък освобождаването му ще струва на компанията повече от задържането му, по-добре направете трудния избор и го оставете на работа. Следете стриктно поведението му и му съдействайте да се подобри. Ако все пак нищо не помага и вредите превишат ползите, помислете за освобождаването му.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: лидерислужителиуправление на персонала

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.