5 изречения, които служителите Ви не искат да чуват
4160
0
03 Април. 2017
Мениджмънт
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Добрите шефове казват неща, които демонстрират подкрепа, честност и признателност. И все пак е лесно понякога да изтървете нещо, което ще направи много лошо впечатление на служителите Ви.
Без значение дали ще демотивира колектива или ще навреди на репутацията Ви, най-добре избягвайте следните реплики:
1. "Ти решаваш."
Прекрасно е да овластявате служителите си от време на време, но първо се уверете, че са готови за това. В противен случай в последствие недоволството Ви от недобре свършената работа или грешките, ще създаде напрежение и служителите повече няма да искат да поемат отговорността.
2. ''Така реши ръководството.''
Което всъщност не казва нищо друго, освен, че някой е тропнал по масата. Ако служителите Ви не разбират защо се правят промени и какъв е смисълът на решенията, те инстинктивно ще им се противят. Още повече, че подобна реплика звучи обвинително спрямо ръководството. Посочете какво е довело до решенията, какво е взето предвид и какви резултати се очакват. Така никой няма да е объркан и всички ще са наясно какво и защо се случва.
3. ''Винаги сме го правили така.''
Промяната е неизбежна. Да отхвърлите добри предложения, защото Ви карат да излезете от зоната си на комфорт, е откровено неинтелигентно. При подобен подход нито Вие, нито компанията Ви ще се развиват. А служителите ще осъзнаят, че нямат особено място за подобряването на уменията и кариерата си.
4. "Трябва да поговорим.''
Можете да насрочите разговор и без да ужасявате кадрите си. Най-добре им кажете за какво конкретно се отнася предварително и тогава определете време и място. Ако мислите, че докато се тревожат какво ще им кажете, ще се трудят ефективно, грешите. Спомнете си как сте се чувствали Вие пред лицето на неизвестното и не подлагайте хората си на излишен стрес.
5. ''Не е достатъчно добро.''
Тази реплика унижава и омаловажава всички усилия, които служителите са хвърли в работата си. Затова е по-добре да намерите по-мотивиращ начин да ги накарате да подобрят резултата от своята работа. Похвалете добрите страни, посочете кои са лошите, какво още трябва да се направи и най-вече - направете го с уважение.
източник: businessinsider.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Как да ръководите трудни служители
от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...
3 техники за запазване на служители
от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...
10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си
от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...
Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер
от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари