Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Експертни съвети: Освобождаване на служители

от
7177 0 22 Октомври. 2015
Мениджмънт

Експертни съвети: Освобождаване на служители
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Да освободите проблемен служител е много по-лесно да се каже, отколкото да се направи.

Преди да го уволните, трябва да се уверите, че срте избрали правилен подход за това. В противен случай можете да си навлечете и правни проблеми, особено ако не спазвате ТРЗ законодателството. А това може значително да навреди на бизнеса Ви.
 
Какво да направите тогава?
 
Ето няколко полезни съвета:
 
Дайте възможност на служителя да подобри представянето си или да напусне първи.
Обърнете внимание на служителя си, че не се справя добре, предложете мерки за справяне с това - обучения, семинари, консултации. Дайте им възможност да осъзнаят, че работното им място е в опасност. Имайте предвид, че когато това се коментира и когато резултатите действително са лоши, немалка част от служителите предпочитат да напуснат сами.
 
Подгответе документацията предварително.
Консултирайте се с ТРЗ служителите си и подгответе всички документи преди да разговаряте с конкретния служител. Уверете се, че можете да му дадете градивна критика, която да му помогне в бъдеще и при търсенето на нова работа, и при започването на такава. Обяснете му с ясни примери защо не се справя с работата във Вашата фирма. 
 
Изберете подходящи време и място.
Планирайте кога и къде ще разговаряте за освобождаването. Петък например е много неподходящ ден за това. Уверете се, че ще проведете разговора на четири очи, например в залата за оперативки, за да сте сигурни, че всичко, което си кажете, ще си остане между Вас. Това ще спести притеснения и на двете страни.
 

Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения
Счетоводни аспекти на разчетите в бюджетните организации - вземания и задължения

Повече детайли тук

Данъчните закони в практиката – решения на казуси
Данъчните закони в практиката – решения на казуси

Повече детайли тук

ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание
ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание

Повече детайли тук


Фокусирайте се върху фактите и правните аспекти.
Вместо да говорите за служителя, говорете за представянето и работата му. Без да го определяте като некадърен, глупав, неорганизиран, определете с какво не се справя. Дайте му факти. Посочете му с цифри по какво съдите, че трябва да го освободите. Бъдете наясно с всички правни аспекти на освобождаването, за да не му позволите да блъфира, нито да Ви оказва натиск. Така ще сте сигурни и, че имате всички основания да прекратите трудовия му договор.
 
Не правете от освобождаването изненада.
Направете го след като сте отправили серия предупреждения на служителя. След като сте му дали възможността и средствата да подобри работата си. 
 
Не се извинявайте.
Няма нищо лошо да освободите човек, който не пасва на фирмата Ви и не работи достатъчно добре. Това е решение, което трябва да отстоявате. Процесът е неприятен и травмиращ, но необходим. Бъдете честни и дайте, както вече бе споменато, градивна критика на кандидата. Сега той няма да Ви бъде благодарен, но в последствие ще има полза от това.
 
източник: businessnewsdaily.com

Tags: освобождаванеслужителиуправление на персонала

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.