Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Как да дисциплинирате и уволните служители

от
7575 0 24 Април. 2018
Мениджмънт

Как да дисциплинирате и уволните служители
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Лошата дисциплина сред служителите е един от най-неприятните проблеми пр управлението на човешките ресурси. Като мениджър обаче не можете да си позволите да я толерирате, ако не искате да се превърне в доминираща в цялата фирма.

Какво можете да направите обаче, ако служител се държи лошо? Какви мерки да вземете? Ето какви:
 
1. Не бързайте да го освобождавате.
 
По-скъпо ще Ви струва да намерите нов служител, отколкото да вземете мерки за подобряване поведението на настоящия. Ако провиненията са системни, отправете на служителя официална забележка. Коментирайте какво причинява това му поведение. Потърсете причините и начините за справяне с проблема съвместно. Не пропускайте да подчертаете правилното поведение (без да сравнявате конкретния кадър с колегите му), както и да информирате служителя за санкциите, които ще трябва да изтърпи, ако продължи да нарушава фирмената дисциплина.
 
2. Документирайте лошото представяне.
 
Служителят с неподходящо поведение може да отрече провиненията си и да оспори правото Ви да го накажете. За да избегнете тази ситуация, документирайте внимателно и акуратно всичките му провинения. Ако системно закъснява за работа, следете колко продължително е всяко закъснение. Тези доказателства ще послужат както пред служителя, така и в последствие, ако се окаже, че служителят има правни претенции към Вас.
 
3. Използвайте до край правомощията си за санкциониране преди да уволните служителя.
 

Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук

В електронен формат: Тълковен речник на финансово-счетоводните понятия
В електронен формат: Тълковен речник на финансово-счетоводните понятия

Повече детайли тук

Правен режим на рег., подпомагане и дан. облагане на ЗП - е-ръководство
Правен режим на рег., подпомагане и дан. облагане на ЗП - е-ръководство

Повече детайли тук


Без значение дали ще го уволните дисциплинарно, с предизвестие или по взаимно съгласие, по-добре е първо да вземете всички възможни мерки за подобряване поведението на служителя преди да го уволните. Следете внимателно разпоредбите на Кодекса на труда и, ако се налага, се консултирате със своя ТРЗ-служител. Така и да решите да уволните проблемния кадър, няма да срещнете затруднения с изпълнението на правилната процедура.
 
4. Решите ли да уволните служителя, постарайте се да омекотите удара.
 
Вместо да заставате пред служителя и да му описвате всички грешки, които е допуснал, за да се стигне до уволнението, постарайте се да проявите разбиране. Изразете съжалението си от необходимостта да го освободите. Споменете добрите му страни и му благодарете за приноса, който има, като се постараете да се абстрахирате от вредите, които е нанесъл. Ако можете да го посъветвате в какво поприще да вложи усилията си, направете го. Подгответе му препоръки, ако имате подобна възможност, като се съсредоточите върху добрите му страни без да ги преувеличавате, разбира се. 
 
5. Не изпадайте в излишни пререкания.
 
Възможно е проблемният служител да реагира остро на новината за освобождаването си. Колкото и да е ядосан, не влизайте в спор с него. Изразете отново съжалението си, че се налага да го уволните, без да се спирате в подробности на поведението му, довело до крайната мярка. Ако се стигне до там служителят да поиска доказателства за резонността на освобождаването му, ако сте изпълнили точка 2, вече ги имате и можете да му ги покажете.
 
Най-важното, което трябва да запомните, е, че дори и проблемните служители са хора. Колкото и да сте им ядосани, не печелите нищо, ако се отнасяте с тях лошо. Постарайте се да направите раздялата възможно най-безболезнена и за двете страни.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: управление на човешките ресурсиуволняване на служителосвобождаване на служител

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Експертни съвети: Освобождаване на служители

от Biznesidei.bg
22 Октомври 2015
Да освободите проблемен служител е много по-лесно да се каже, отколкото да се...

Уволняване на служителите

от Пламен Иванов
15 Април 2013
Повечето фирми не ръководят добре съкращавнето на слъжителите си. Но съществуват...

Управление на човешките ресурси при ръководене на проект

от Димитър Александров
03 Април 2013
Управлението на човешките ресурси трябва да се заеме със задачи как да бъдат...

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.