Как да имате по-продуктивни оперативки - 5 съвета
6137
0
05 Април. 2019
Мениджмънт
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Срещите между колеги за обсъждане на служебни задачи са много полезни, стига да са кратки и ефективни.
В противен случай те само губят ценно време и пречат на ефективната работа.
Как да си осигурите продуктивни оперативки обаче? Ето как:
1) Ограничете се до срещите, организирани с цел постигане на ясен резултат.
Какво означава това? Не се събирате, за да обсъждате нещо, а за да стигнете до някакви изводи, решения, планове. Оперативка може да се организира за разпределяне на задачи по нов проект, за избор на нови продукти и услуги, за увеличаване или намаляване на персонала и т.н. Всяка една среща трябва да има ясно предназначение и в края ѝ да е налице резултат.
2) Съставете списък с въпроси, на които оперативката трябва да отговори.
Кой ще се заеме с какъв проект за какво време. Това е пример за подходящи въпроси за оперативка. След като им отговорите, всеки ще е наясно какво трябва да върши. Всички предварителни уговорки и запознавания с обстоятелства трябва да станат преди оперативката. На самата оперативка всички трябва да се изказват подготвени и да си тръгнат, знаейки какво се очаква от тях от тук нататък.
3) Не възлагайте ръководни роли.
Нека да има 1 служител, който да следи да се спазва реда на въпросите, които се разглеждат, и един, който да води записки. Ограничете максимално демонстрациите на его. Оперативката е предназначена да решава фирмени проблеми и въпроси, а не да демонстрира превъзходството на едни кадри над други.
4) Не допускайте да има повторения или участници без принос.
Оперативката трябва да е ясна, кратка и конкретна. Всеки трябва да знае защо участва в нея. Организирате ли оперативка по дадена тема, изчерпете темата максимaлно. Ако се наложи пак да я разглеждате, трябва да са налице промени или допълнителни въпроси по нея.
5) В края на оперативката коментирайте със служителите нейната ефективност.
Просто попитайте участниците как оценяват от 1 до 10 (1 - минимум, 10 - максимум) организацията на проведената среща. Ако има недоволни, поискайте им обратна връзка. Така ще можете да подобрявате всяка следваща оперативка.
източник: allbusiness.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Как да ръководите трудни служители
от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...
3 техники за запазване на служители
от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...
10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си
от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...
Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер
от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари