Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Как да задържите най-добрите си служители

от
11852 0 18 Септември. 2018
Мениджмънт

Как да задържите най-добрите си служители
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Ако допреди няколко години пазарът на труда можете да предложи разнообразие от кандидати на работодателите, сега, както е известно, нещата не стоят точно така.

Ето защо е от особена важност, веднъж намерите ли добри служители, да ги запазите. Какво обаче можете да направите в условия, където качествените специалисти не са често срещани, поради което е трудно да бъдат запазени? Следното:
 
1. Проучете какво можете да предложите освен конкурентно възнаграждение.
 
Парите не са единственото, което мотивира кадрите. Дори и да не можете да предложите по-големи заплати, можете да предложите други предимства на служителите си, които също да бъдат привлекателни за тях. За да го направите обаче, трябва да проучите от какво се нуждаят те. Най-лесно това можете да направите, като ги попитате, ако предпочитате - анонимно. Погледнете какво предлагат и конкурентите Ви. Наличието на осигурено паркомясто, например, е немалко предимство. Гъвкавото работно време - особено за служители с деца - също.
 
2. Определете очакванията си от рано.
 
Всеки служител трябва да е наясно какво се очаква от него още от момента, в който го назначите. Започне ли процеса на постъпване на работа, разяснете надлежно и внимателно на новия кадър какви са задачите му, колко време ще има да се нагоди към тях, от каква важност за фирмата е работата му. Много по-добре за хората е да е ясно какво искате от тях. Заложете на откровена, ясна, отворена комуникация и ще си спестите и грешките, и проблемите, и следващото ги недоволство.
 
3. Очертайте ясен път на кариерно развитие.
 

Данъчните закони в практиката – решения на казуси
Данъчните закони в практиката – решения на казуси

Повече детайли тук

ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание
ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание

Повече детайли тук

Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно сключване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук


Назначите ли служител, работете с него за очертаване на кариерния му път. Посочете му какво можете да очаква в бъдете: повишение на заплатата, обучения, участие в проекти, повишение в длъжност и т.н. Организирайте срещи с кадрите си за преразглеждане на кариерните им планове. Така всеки един от тях ще усеща, че напредва, има база за развитие и има смисъл да работи във Вашата фирма.
 
източник: entrepreneur.com
 

Tags: управление на персоналаслужителикариерно развитие

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.