Методи за оценяване на служителите
15219
0
15 Април. 2013
Мениджмънт
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Мотивацията на служителите се увеличава, когато те виждат ясно с какво са допринесли на фирмата. Затова оценяванетона служителите е много важна част от управлението на човешките ресурси. Също по оценяването на служителите могат да бъдат и възнаграждавани служителите.
Методите за оценяване на служителите са важни за да може да се определи мястото на служителя в йерархията, длъжностите и отговорностите във фирмата, заплатата, която ще получава.
Основно методите за оценка на работата се разделят на две:
- аналитично оценяване на работата;
- неаналитично оценяване на работата;
Някои неаналитични методи за оценка:
- подреждане на длъжности.
- сравняване по двойки;
- класификация на длъжностите;
Подреждане на длъжности (job ranking) е най-простия метод за оценяване. Той включва всички длъжности от най-долното до най-висше ниво. Може да бъде използвано в малки фирми без голяма разлика между длъжностите
МОже да бъде лесно и бързо за използване, но не е приложимо в големи фирми. Защото в комплексните фирми длъжностите не могат да бъдат разгледани поотделно, а трябва да бъдат разлгедани по-детайлизирано.
Сравняване по двойки (paired comparison) е метод при който две длъжности се сравняват и се оценяват. Това е статистически метод за оценяване. Важното тук е, че всички позиции трябва да бъдат сравнявани по двойки. Първоначално трябва да се направи подробно описание на длъжностната характеристика, после всички длъжности се сравняват по двойки. така се дават точки на длъжностите, които са по-важни и се определят по-важните длъжности - те са тези, които са събрали повече точки.
Класификация на длъжностите позволява длъжностите да бъдат разпределени по предварително определени нива. На всяко ниво се оценяват уменията, трудностите, отговорностите на служителите. По този начин предварително се определят нивата на оценяване и има определени стандарти. Този метод е лесен за разбиране и прилагане. Но някои фирми имат по-комплексни длъжности на своите служители, което би ги затруднило в оценяването на служителите.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Как да ръководите трудни служители
от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...
3 техники за запазване на служители
от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...
10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си
от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...
Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер
от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари