Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Най-безболезненият начин да освободите служител, който се представя зле

от
4600 0 29 Март. 2019
Мениджмънт

Най-безболезненият начин да освободите служител, който се представя зле
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Понякога се налага да освободите даден служител, просто защото не се справя с възложената му работа.

Може да спазва наложената във фирмата дисциплина, да се разбира с шефове и колеги и пак да се представя зле. Как да го освободите обаче?
 
Ето няколко стъпки, които да предприемете:
 
1) Проявете уважение към служителя.
 
Проведете разговора в затворена стая и се постарайте да минимализирате клюкарстването сред останалите колеги. Добра идея е освен Вас и служителя в стаята да има и трето лице - да речем пряк ръководител или друг ръководен кадър - все пак не знаете как служителят ще реагира на лошите новини. Атмосферата на разговора обаче трябва да е незаплашителна - подходете с възможно най-голямо уважение, но не се поставяйте в риск.
 
2) Поднесете новината със съчувствие.
 
Със сигурност на Вашия служител ще му е трудно да чуе, че го освобождавате, затова се отнесете внимателно към него. Важното тук е да сте спокойни, конкретни, кратки и ясни, да посочите фактите, довели до решението Ви, да избягвате оправданията и извиненията. Също не се опитвайте да отклонявате вината за решението от себе си - взели ли сте го, понесете отговорността.
 

Преобразуване и ликвидация на търговски дружества
Преобразуване и ликвидация на търговски дружества

Повече детайли тук

Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители
Защита на личните данни: наръчник за счетоводители и ТРЗ служители

Повече детайли тук

Клуб РС Издателство – Програма Стандарт
Клуб РС Издателство – Програма Стандарт

Повече детайли тук


3) Избегнете спора, като многократно повтаряте аргументите си.
 
Общо взето трябва да се държите като "развалена плоча", но е наложително. По този начин ще покажете, че решението Ви е окончателно и не подлежи на дискусия. Разбира се, направете всичко това с уважение и съчувствие към служителя.
 
4) Поставете фокуса върху позитивното.
 
Обърнете внимание на служителя, че ще се чувства много по-щастлив и удовлетворен, когато върши работа, подходяща за него. 
 
5) Повтаряйте т. 4).
 
Колкото повече служителят се опитва да отклони вниманието от позитивите на по-подходящата работа, толкова повече става Ваша задача да връщате фокуса към тях. Не спирайте, докато служителят не осъзнае, че именно това е една от ключовите причини да го освободите и това е окончателно решение.
 
6) След като служителят приеме, че го освобождавате, придвижете разговора на следващата тема.
 
Насочете се към техническите въпроси преди напускането, като приключване и предаване на задачи, дата на прекратяване на трудовия договор, документи и подобни. Избягвайте насочването на разговора към лични проблеми като семейно положение, стрес или здравословно състояние.
 
7) Предложете помощта, на която сте способни.
 
Ако знаете за длъжност, която е подходяща за Вашия служител, можете да му съдействате да я поеме. Да му предоставите препоръки, да му дадете съвети за намиране на подходяща работа. Всяка помощ, която можете да му окажете тук, ще помогне да се разделите по-леко. 
 
източник: entrepreneur.com

Tags: служителиосвобождаване на служителуправление на персонала

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.