Умни начини да тествате новоназначените през изпитателния срок
3942
0
10 Март. 2020
Мениджмънт
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Когато назначавате нов служител, обикновено му поставяте изпитателен срок.
През този срок трябва да разберете дали искате той да остане на работа във фирмата Ви или е по-добре да го освободите.
Как обаче да откриете дали сте наели подходящия човек? Ето няколко начина да го тествате:
1. От самото начало посочете ясно какво очаквате от служителя.
Това е страхотна "цедка". Веднага ще отблъснете служителите, които са немотивирани и не гледат с добро око на изискванията. От друга страна ще елиминирате възможните неясноти какво следва да умее и да върши новият Ви кадър след като навлезе в работата и мине началното обучение. В последствие, ако не се справя, ще можете лесно да обясните защо се налага да го освободите.
2. Започнете веднага с "истинската" работа.
Това не значи просто да "хвърлите" служителя "във водата" и да го "гледате отстрани как се учи да плува". Това означава щом запознаете служителя с дадена задача, директно да му я възлагате. Нека навлизането в работата да стане постепенно и внимателно, но не със странични дейности, а това, което ще се прави и след като мине срокът на изпитване.
3. Възложете на новия служител решаването на проблеми, които изискват мислене и креативност.
Възползвайте се от "свежия поглед" на новия си кадър и му дайте работа, която да го предизвика. Възможно е той да се нуждае от насоки и помощ, но това няма да му попречи да се справи, ако има желание и умения. Така ще разберете до колко можете да разчитате на него при бъдещи трудности.
4. Възложете на новоназначения малък проект.
нека той го работи от самото му начало до края му. Това ще Ви даде представа за много от качествата му: дали има внимание към детайла, дали е склонен да се отказва по средата на работата, дали непрекъснато някой трябва да му казва какво да прави или той е самостоятелен, креативен ли е в намиране на решения за проблемите, с които се сблъсква и т.н и т.н.
5. Организирайте редовни срещи, в които да комуникирате как навлиза в работата.
Защо е важно това? Първо, за да изградите добра комуникация с новия служите. Второ, за да видите дали и евентуално къде среща затруднения и се нуждае от съдействие. Трето, за да следите дисциплината му. Не е нужно да са ежедневни, да отделите 15 минути седмично е напълно достатъчно, но ще Ви държи в течение.
източник: allbusiness.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Как да ръководите трудни служители
от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...
3 техники за запазване на служители
от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...
10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си
от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...
Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер
от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари