Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

За какво се използва оценяването на служителите?

от
5190 0 15 Април. 2013
Мениджмънт

За какво се използва оценяването на служителите?
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

В съвременните фирми, най-ценното нещо са служителите. Затова е много важно те да бъдат оценявани и правилно оценявани. Една от най-важните функции на отдела за човешки ресурси е да оценява служителите. Това оценяване включва работата на служителите, недостатъците, качествата и силните страни. Така се определя до каква степен служителя се справя с поставените длъжности.

Могат да се посочат много приложения на тези оценки на служителите.
 
Управление на заплащането.
 
Най-важното за служителите винаги ще бъде заплащането. Служителите продават своето време и усилия и очават да бъдат добре заплатени затова. Ако трябва да свързваме това с работата, служителите очакват заплата, която оправдава тяхната работа. Така служителите използват оценяването на служителите за определят какво заплащане да получават служителите. Но това съвсем не означава, че ако работата на служителя е незадоволителна, трябва да му се намали заплатата. Едно такова отрязване от заплатата ще се отрази много на мотивацията на служителите. Важно е да посочвате успеха като цел на своите служители. Примерно на служители с по-неефктивна работа можете да подхождате с малко увеличение към заплатата, а към тези, които са по-ефективни -  по-голямо увеличение на заплатата. Защото заплащането е първия фактор за мотивация на служителите.
 
Развиване на техническите умения.
 
Поради непрестанното и бързо развитие на технологиите, развиването на техническите умения на служителите е много важно. Това дали техническите умения на служителите са достатъчни може да се определи чрез оценяване и ако е необходимо, могат да се организират допълнителни обучения за технологичните новости.
 
Определяне на необходимостта на от обучение. 
 
Оценяването на служителите, показва както силните страни на служителите, така и слабите страни. Така могат да бъдат ясно отбелязани. Така могат да се организират програми, които да обучават служителите. 
 
Професионално развитие.

Счетоводно списание 10 с ДДС - 12-месечен абонамент
Счетоводно списание 10 с ДДС - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук

ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание
ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание

Повече детайли тук

Самоучител по счетоводство в 7 лесни урока – е-ръководство за начинаещи счетоводители
Самоучител по счетоводство в 7 лесни урока – е-ръководство за начинаещи счетоводители

Повече детайли тук


 
При оценяването служителите имат възможност да кажат своето мнение относно професията си, относно своите професионални цели. Работодателите пък от своя страна могат да дадат препоръки за да могат служителите да постигат тези свои цели. Така служителите придобиват ясна представа за очакванията на техните шефове.
Работодалетят пък от своя страна може да обясни до каква степен са постигнати целите, които са поставени на служителя.
 
Управление на кариерата.
 
От друга страна оценяването показва на работодателя колко са ценни служителите. Имайки точна информация относно работата на служителите до този момент, работодателите могат да преценят какво да очакват в бъдеще от тези служители. В този момент се стартира и програмата за кариерно развитие на служителя. МОгат да бъдат поставени цели, за да мотивирате служителите по-добре в по-късен етап можете и да го повишите. 
 
Личностно развитие.
 
При това сближаване на служителя с работодателя по време на оценяването дава възможност и за личностно развитие на служителите. Оценяването на работата е психологическа нужда за служителите. Защото служителите изпитват нужда от това някой да оцени тяхната работа - дали е била успешна или неуспешна. Повечето хора обичат да бъдат похвалени за свършената работа. Това мотивира служителите и да се развиват като личности. Така се увеличава самочувствието на служителите, справят се много по-добре със стреса, научават се да използват свободното си време креативно и за полезни дейности.
 
Увеличаване на ефективността на организацията.
 
Ефективността на организацията има различно значение за работодателя и служителите. Важно е тези различия в разбирането да се използват в полза на организацията. За един ръководител целта е да се разраства, да има повече печалби и други финансови въпроси, докато за служителите е по-важно работата и условията за работата да са задоволителни.
 
Подновяване на договора или уволнение
 
Да прекратите да работите с някой, който не работи ефективно е най-естественото решение, което може да вземете. Не може да се реши дали един служител трябва да бъде уволнен само с оценяването на работата му, но със сигурност трябва да се има предвид. В момент на подновяване на договора е много важно каква ще бъде оценката за служителя по време на оценяването му.

Tags: оценяване на служителислужителичовешки ресурсибизнес идеи

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.