Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Защо е важно да оценявате служителите си?

от
6676 0 17 Август. 2017
Мениджмънт

Защо е важно да оценявате служителите си?
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Да речем, че имате малка фирма. Офисът е от две-три стаи и всеки ден общувате с всичките си служители. Прекият им ръководител сте също Вие. Смятате, че можете да прецените дали се справят добре, нали?

Въпреки това Вие ежедневно се занимавате със собствените си задачи, а не само с ръководенето на кадрите си. Не сте непрекъснато при всеки от тях, нали? Ето защо няма как да сте напълно сигурни, че впечатленията Ви са правилни.
 
Да речем, обаче, че фирмата Ви е средна или голяма. Персоналът е доста, не срещате всеки от тях често, а работите по-тясно с няколко преки началници. Колкото по-голяма фирмата - толкова повече са и те. В този случай е тяхна задача да ръководят хората си и да следят те да се справят с работата си добре.
 
Склонни ли сте обаче да се доверите на преките ръководители? Сигурни ли сте, че те се справят достатъчно добре със задачата си по ръководене на кадрите, ако и да се справят страхотно с останалите си задължения?
 
Независимо от размера на фирмата Ви, за Вас е важно да знаете обективно как се представят кадрите Ви. Но защо?
 
1. Защото искате да заслужат заплащането си.
 
Не можете да плащате сума Х на служител, който дава всичко от себе си и е мотивиран, и същата сума Х на служител, който по цял ден се чуди как да свърши възможно по-малко. Това само ще доведе до демотивация на продуктивния кадър и загуби за фирмата.
 
2. Оценяването издава къде са скритите Ви козове.

Труд и осигуряване на украински граждани в България – електронно ръководство
Труд и осигуряване на украински граждани в България – електронно ръководство

Повече детайли тук

Счетоводно отчитане на компенсации за ел. енергия по РМС № 739 и по РМС № 771 – електронно ръководство
Счетоводно отчитане на компенсации за ел. енергия по РМС № 739 и по РМС № 771 – електронно ръководство

Повече детайли тук

Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство
Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство

Повече детайли тук


 
И малката, и голямата фирма трябва да познават активите си. Понякога улисани в собствените си задачи, може да пропуснете да забележите добрите качества на кадрите си. Оценяването ще Ви ги покаже.
 
3. Дава снимка на работната атмосфера.
 
Особено ако използвате 360-градусовото оценяване (при което всеки кадър се оценява от пряко трудещите се съвместно с него и прекия му ръководител). Колкото по-позитивни са оценките, толкова по-добра е работната атмосфера. А една такава атмосфера благоприятства за изграждане и поддържане на сплотен, продуктивен и ефективен екип.
 
4. Показва какви мерки трябва да вземете.
 
Някои кадри се нуждаят от поощрение, за да останат мотивирани. Други се нуждаят от допълнителни обучения, за да усъвършенстват представянето си. Трети се нуждаят от порицаване и санкции. Оценяването избистря точно това за Вас, като Ви дава документално основание за взетите в последствие мерки.
 
5. Пести Ви разходи.
 
Не си струва да плащате на служители, които системно показват лоши резултати. Колкото по-мотивирани и продуктивни са кадрите Ви, толкова по-малки ще са разходите Ви за заплати. Как да откриете и докажете лошите резултати обаче? С оценяване.
 
Остава само да откриете най-оптималния начин да оцените кадрите си. Дори и те да са само 5-тима. 
 
Възможно е да го направите с готови критерии, без бумащина, електронно и конфиденциално с помощта на Софтуера за оценка на служителите. Вижте повече за него тук >>>
 

Tags: оценяване на персоналаслужителиоценка на служителите

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

Как да ръководите трудни служители

от Biznesidei.bg
11 Ноември 2021
Какво отличава тези кадри? Те се държат неучтиво, грубо, дори обидно с колегите си,...

3 техники за запазване на служители

от Biznesidei.bg
15 Декември 2020
Не е достатъчно да намерите и назначите добри служители, важното е да успеете да...

10 доказани стратегии, с които ще повишите продуктивността на служителите си

от Biznesidei.bg
02 Юни 2020
Всеки работодател иска служителите му да са възможно по-продуктивни. За бизнеса...

Бързи и лесни оценки на служителите - Софтуер

от Biznesidei.bg
04 Януари 2019
Как се представиха служителите Ви през 2018-та? Кои от тях заслужават поощрение? Кои...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.