от Biznesidei.bg
6815
11 Юли. 2016
Мениджмънт и лидерство
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
4.17
от 6 гласа
Оценка на потребителя
Бизнесът е сфера, която тъне в несигурност - в началото се къпете в перспективи за финансова независимост, а след минута се питате какво и къде се обърка. И тъй като живеем в непрекъснато променящ се свят, е много лесно да приемете реакционен начин на мислене, вместо проактивен. Когато допуснете страха да Ви повлияе, се концентрирате най-вече върху това да запазите бизнеса си "на вода", вместо върху това да го подобрите и развиете. При това дори имайки предвид, че подобряването и развитието ще му позволят да продължи да съществува по много по-ефективен начин.
Именно защото подобряването и развитието ще са по-ценни за Вас, от самото поддържане на живот, вижте двете стъпки, които можете да предприемете за целта. Идеята е не просто да останете "в играта", но и да сте конкурентоспособни.
1. Опознайте цената на самодоволството.
Да се възползвате от настоящото си състояние и да "берете плодовете", звучи много добре. Но с времето се оказва скъпоструващо. Бизнесът, който счита, че е постигнал потенциала си, всъщност сам се ограничава. Всяко едно начинание има възможности да подобри състоянието си, но това е свързано с рискове, които неизбежно трябва да се поемат. Именно тези рискове, обаче, и готовността да се поемат, с оглед на клиентите да се предложи нещо още по-добро, позволяват на компаниите да бъдат водачи на своя пазар и да се борят ефективно с конкурентите си. Нещо, което приемането на статуквото няма да Ви донесе.
2. Бъдете проактивни, а не реактивни.
Днешните пазари се движат по-бързо, отколкото преди, заради развитието на технологиите и фокусирането върху клиентите. В този случай реактивният начин на отношение към бизнеса струва скъпо. Първо, защото води до пропускане на възможности. Вместо да търсят нови шансове за изява, подобен тип компании реагират на обстоятелствата. Иначе казано, не ги карат да се случват, а се водят по течението, като просто заобикалят подводните камъни. Проактивността означава предприемане на смели ходове, които позволяват на компаниите да се диверсифицират и да открият нови шансове за печелене на клиенти и поръчки. Разбира се, всеки риск трябва да е калкулиран, а промените изискват добро познаване на пазарите, гъвкавост и визия. Всичко това е съвсем закономерно, защото, както е известно, всяка печалба е пропорционална на поемания риск. Така че, поемайки съобразени със състоянието и мащабите на фирмата рискове, ще ѝ донесе много повече, отколкото липсата на каквито и да било такива.
В случай че решите да останете непроменливи на пазар, който го изисква от Вас, можете да се простите с бизнес начинанието си или да го гледате как крета на ръба на провала. За сметка на това, ако поемете внимателно подбрани рискове, можете да доминирате на същия този пазар и да си осигурите желаното разрастване и развитие.
източник: entrepreneur.com
Tags: бизнес развитиебизнес рискуправление на бизнеса
Сподели своя коментар0 Коментари