Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

3 стъпки за мотивиране на служители, чието възнаграждение е базирано на представянето

от
9476 0 19 Октомври. 2017
Мотивация

3 стъпки за мотивиране на служители, чието възнаграждение е базирано на представянето
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Първото и най-важно нещо, което трябва да се каже тук, е че ако искате мотивирани кадри, не трябва да използвате това заплащане като средство за създаване на конкуренция.

Иначе казано: служителите на една и съща длъжност трябва да получават еднакво заплащане, за да останат мотивирани. Дори още по-добре - заплащането да се базира на представянето на целия екип от служители, заети на една и съща длъжност. Защото екипните усилия създават синергия, която е непостижима в конкурентна среда. Просто защото в конкурентната среда няма как да имате сплотен екип - всеки дърпа към себе си.
 
Какво е важно да направите, обаче, за да поддържате мотивация, и когато плащате според резултатите?
 
1. Назначавайте подходящи за фирмената си култура хора, не такива, които просто имат високи резултати. 
 
Един служител, ако е подходящ за фирмата като ценностна система, може да бъде обучен и да се развие като продуктивен кадър. Един служител, който има високи резултати, но не е в унисон с фирмената култура, няма да се впише в нея и ще снижи представянето си. В крайна сметка характерът и ценностите не са неща, на които можете да научите кадрите си, затова те трябва да дойдат с подходящите готови такива.
 
2. Търсете кадри за високи длъжности винаги първо сред наличните Ви.
 
Това са най-подходящите хора и вече са на Ваше разположение. Да търсите някой нов не е нито изгодно, нито мотивиращо за хората Ви. Ако винаги първо търсите най-добрия кадър за висока позиция сред вече наличните Ви хора, те ще се стремят да доказват непрекъснато, че го заслужават. Това ще е само плюс за мотивацията им.
 

Кодекс на труда 2021
Кодекс на труда 2021

Повече детайли тук

Счетоводно отчитане на компенсации за ел. енергия по РМС № 739 и по РМС № 771 – електронно ръководство
Счетоводно отчитане на компенсации за ел. енергия по РМС № 739 и по РМС № 771 – електронно ръководство

Повече детайли тук

Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство
Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство

Повече детайли тук


3. Използвайте заплатата като средство за мотивация, не на възмущение.
 
В началото посочихме един от добрите варианти за заплащане - базирано на резултатите на целия екип. Разбира се, прилагайте този тип заплащане в екипи, където приносът е сравнително изравнен, за да избегнете вътрешните конфликти. Важно за фирмата е да предостави справедливо възнаграждение спрямо резултатите, но да не създаде усещане, че за едни нещата са по-благоприятни, отколкото за други. Една от важните стъпки в тази посока е прозрачността. Не да кажете на кого колко е заплатата, а да опишете ясно какво я формира и от какво зависи тя. Така всеки ще знае какво е важно да направи, за да повиши възнаграждението си. Направете го без да сравнявате колегите един с друг - така ще създадете условия за съревнование, а като споделите какво всеки за себе си конкретно и всички заедно като отбор могат да направят.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: управление на персоналаслужителивъзнаграждение

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

4 съвета за запазване на най-добрите служители

от Biznesidei.bg
12 Януари 2021
Качествен персонал не се намира лесно. А ако бъде изгубен, трудно се замества. За...

3 неща, които служителите искат, но не Ви казват

от Biznesidei.bg
23 Януари 2018
Заплатата е важна, но съвсем не е единственото, от което зависи мотивацията на...

4 съвета за измерване ангажираността на служителите

от Biznesidei.bg
01 Ноември 2017
Представете си двама служители. Единият е ангажиран, другият не е. И двамата се...

6 начина да мотивирате служителите, без да им плащате повече

от Biznesidei.bg
18 Септември 2017
Не е нужно да увеличите заплатите, за да мотивирате служителите си. Всъщност...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.