Добри практики: Как Jamestown успява да мотивира служителите си?
8564
0
22 Май. 2017
Мотивация
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Jamestown Advanced Products Inc.” от Ню Йорк е металообработваща компания. Тя произвежда метални пощенски кутии и материали за инсталации; има около 80 служители, преобладаващо майстори.
След влошаване състоянието на компанията, нейният основател и председател, Джон Веренберг, събира група служители, с които решава какви мерки трябва да бъдат взети. Първата му мисъл била да предостави възможност на служителите да поемат отговорност за производителността си.
Промяната била сериозен импулс за мотивацията и повишаване ефективността на служителите.
Най-важните фактори на успеха:
Служителите не са само изпълнители. Те вземат решения по отношение на целия производствен процес и заедно търсят възможности за оптимизиране на процеса. Целта им е да работят по-бързо, по-лесно и по-изгодно от гледна точка на разходите. Така компанията получава продукти със същото качество, но само за половината от времето, използвано преди това. Служителите са мотивирани, тъй като възможностите им са оценени.
Служителите получават бонус само когато са ефективни и прогнозираните приходи са надвишени. Те получават разликата между планираните приходи и реализираните такива. Ако разходите нараснат над ниво на планираните, то те се приспадат от брутната им заплата. На всяко тримесечие компанията заплаща на един служител бонуси между 1000 и 3000 долара.
При появата на проблем всички служители се събират в един офис и анализират трудностите, разработват решения и ги прилагат. Апелира се към съвет на експерти само в извънредни случаи. Така се изисква креативност и всеки се учи от другия.
Атмосферата в екипа и мотивацията непрекъснато растат. Служителите не работят само за пари доколкото осъзнават, че полаганият от тях труд допринася за успеха на фирмата.
Формално групата няма шеф. Хората с мениджърски способности трябва да се отличат в групата с компетентност и личност и трябва да бъдат оценени от групата.
Вместо управление и контрол, мениджърите поемат нови задължения:
❐ определят стратегическите цели и рамковите условия;
❐ координират връзките с клиентите;
❐ определят приоритетите в зависимост от изискванията на клиентите;
Промяната била сериозен импулс за мотивацията и повишаване ефективността на служителите.
Най-важните фактори на успеха:
1. Служителите управляват производството.
Служителите не са само изпълнители. Те вземат решения по отношение на целия производствен процес и заедно търсят възможности за оптимизиране на процеса. Целта им е да работят по-бързо, по-лесно и по-изгодно от гледна точка на разходите. Така компанията получава продукти със същото качество, но само за половината от времето, използвано преди това. Служителите са мотивирани, тъй като възможностите им са оценени.
2. Ефективността е заплатена.
Служителите получават бонус само когато са ефективни и прогнозираните приходи са надвишени. Те получават разликата между планираните приходи и реализираните такива. Ако разходите нараснат над ниво на планираните, то те се приспадат от брутната им заплата. На всяко тримесечие компанията заплаща на един служител бонуси между 1000 и 3000 долара.
3. Екипите разрешават ежедневните проблеми.
При появата на проблем всички служители се събират в един офис и анализират трудностите, разработват решения и ги прилагат. Апелира се към съвет на експерти само в извънредни случаи. Така се изисква креативност и всеки се учи от другия.
Атмосферата в екипа и мотивацията непрекъснато растат. Служителите не работят само за пари доколкото осъзнават, че полаганият от тях труд допринася за успеха на фирмата.
4. Отличаващите се личности ръководят групите.
Формално групата няма шеф. Хората с мениджърски способности трябва да се отличат в групата с компетентност и личност и трябва да бъдат оценени от групата.
5. Мениджърът има нова роля.
Вместо управление и контрол, мениджърите поемат нови задължения:
❐ определят стратегическите цели и рамковите условия;
❐ координират връзките с клиентите;
❐ определят приоритетите в зависимост от изискванията на клиентите;
❐ координират снабдяването с материали и информация.
Мениджмънтът се концентрира върху стратегията, предназначена да подсигури успеха на фирмата в бъдеще, а служителите са свободни да изпълняват задълженията си.
Служителите от „Jamestown” работят много, но работят с удоволствие и са пълни с ентусиазъм. Те поемат отговорност и за самите себе си, и за компанията.
Мениджмънтът се концентрира върху стратегията, предназначена да подсигури успеха на фирмата в бъдеще, а служителите са свободни да изпълняват задълженията си.
Заключение:
Служителите от „Jamestown” работят много, но работят с удоволствие и са пълни с ентусиазъм. Те поемат отговорност и за самите себе си, и за компанията.
Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
4 съвета за запазване на най-добрите служители
от Biznesidei.bg
12 Януари 2021
Качествен персонал не се намира лесно. А ако бъде изгубен, трудно се замества.
За...
3 неща, които служителите искат, но не Ви казват
от Biznesidei.bg
23 Януари 2018
Заплатата е важна, но съвсем не е единственото, от което зависи мотивацията на...
4 съвета за измерване ангажираността на служителите
от Biznesidei.bg
01 Ноември 2017
Представете си двама служители. Единият е ангажиран, другият не е.
И двамата се...
3 стъпки за мотивиране на служители, чието възнаграждение е базирано на представянето
от Biznesidei.bg
19 Октомври 2017
Първото и най-важно нещо, което трябва да се каже тук, е че ако искате мотивирани...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари