от Даниела Цанова
10202
04 Април. 2013
Мотивация
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
Оценка на потребителя
Да накарате служителите да работят в полза на фирмата е много трудна задача. Да ги задържите в дългосрочен план във Вашата фирма е още по-трудна задача. Първото нещо, което трябва да направите за да мотивирате служителите е да ги насочите как да работят по-продуктивно, да ги накарате да вземат отговорност, да ги накарате да поемат инициатива за разрешаване на проблемите и да създадете обастановка, където да ги възнаграждавате за добре свършена работа.
Най-добрите методи.
Най-добрия метод да мотивирате служителите е ясно да им показвате какво точно очаквате от тях да свършат. Редно е често да поздравявате служителите, които са успешни пред колегите. Това повишавата ефективността на служителите. Тези фирми знаят много добре, че само заплащането не е достатъчно за да се мотивира един служител.
Високата мотивация идва от там, че служителите да осъзнаят неповторимия им принос в проектите и работата на фирмата. Трябва да обичат работата си. Служителите трябява да подкрепят идеите на своята фирма, за тях идеите на фирмата трябва да значат повече от средство за прехрана.
Големите фирми използват следните методи за повишаване на мотивацията:
1. По-ефективни интервюта за работа - при наемане на служители не се взимат предвид само мнението на началниците на преките отдели и човешките ресурси, но се образува група от служители, с които кандидат-служителят трябва да проведе разговори за да се разбере по-добре дали този кандидат е подходящ за дадената работа.
2. Обучения за обслужване на клиенти.
Най-добрите фирми, винаги отделят голямо внимание на обучаването на своя персонал. Най-добро е обучението, което пряко влияе върху продуктивността на даден служител. Така служителите, благодарение на обученията, могат да приложат нови знания за да извършват по-добре своите задължения. Добра идея е и да се питат самите служители, затова в какви обучения искат да присъстват.
3. Разпределяне на отговорности
Повечето фирми правят анкети с клиентите за да разберат дали те са доволни от фирмата. Ръковоството разпределя отговорността от тези анкети между служителите. Така се плануват промените, които трябва да се правят върху бизнеса, така че клиентите да бъдат по-удовлетворени.
Трудови правоотношения със служители в затруднение – наръчник за работодатели
Повече детайли тук
4. Направете системи за допълнителни възнаграждения, за да задържите ценния си персонал.
Трябва фирмите да предлагат различни възнаграждения на служителите, Някои фирми, за да облекчат своите служители им предлагат безплатна храна, лечения и здравни прегледи.
5. Вместо да оценявате служителите, им определяйте нови цели.
Оценяването на служителите нямат голямо влияние относно работоспособността на служителите. По-полесно е да се определят нови по-трудни цели за постигане.
Tags: мотивациямотивация на служителиметоди за мотивациябизнес идеи
Сподели своя коментар0 Коментари