W.L. Gore & Associates Моделът, довел до удоволствие от работата
9628
0
21 Юни. 2017
Мотивация
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
„W.L. Gore & Associates” е международна компания. Основана през 1958 година, фирмата има дейност в различни сфери: потребление на стоки, електроника, платове, медицина и здравеопазване.
Понастоящем в компанията работят около 6.000 служители в 45 филиали по целия свят. „W.L. Gore & Associates” е сред първите 100 най-високо оценявани предприемачи от САЩ. Тази оценка е резултат от работните условия, които създава благоприятни за развитието на мотивацията и креативността на служителите.
Най-важните фактори на успеха:
Компанията се отказва от организационната структура на различни нива. Няма йерархия на работните места, извън Съвета на директорите. Всички служители заемат едно ниво, като едновременно с това са и акционери. Служителите на Гор притежават по-голяма част от акциите. Това решение е предназначено да подсили чувството на служителите на принадлежност към една група и на идентификация с фирмата.
Производствените центрове са малки. Един подобен център, разглеждан като малък завод, работи само в определена сфера (например само стоки за потребление). В него работят най-много 200 служители, разделени в екипи от по 5 - 30 души. Служителите могат да се информират за цялото производство. Така, в критични ситуации си помагат взаимно, чувствайки се компетентни.
Фирмата прави разлика между ежедневните задължения и стратегическите цели. Поемането на отговорност е валидно за всеки от случаите:
❐ всеки служител отговаря за изпълнението на ежедневните задължения, своите и на екипа си;
❐ стратегическите цели, които са от решаващо значение за бъдещето на фирмата, се примат сериозно от ръководството, носещо отговорност за изпълнението им.
Така всеки от служителите осъзнава, че действа в полза на фирмата.
В „W.L. Gore & Associates” ръководството, служителите и клиентите се мятат за партньори, целите не са продиктувани, а се определят под формата на „контакти между партньори“. Общуването означава да се говори, но и да се слуша внимателно, като се насърчава обратната връзка. Така никой не се чувства неоценен.
Служителите се насърчават да разширяват способностите си в ежедневната работа. Гор предлага свобода на адаптация към новото и възможност за поемане на риска. Допускат се грешките, тъй като всяка грешка се разглежда като възможност за научаване на нещо ново. Едновременно с това расте и креативността на служителите. Менторите напътстват голям брой служители, на които помагат да развият потенциала си. Служителите развиват професионалните си способности и личността си. Това е важен фактор за успешното изпълнение на ежедневните задължения и фирмените цели.
Имайки предвид опита на Гор, поучете се и от опита на Опел за повишаване на производителността тук >>>
Най-важните фактори на успеха:
1. Йерархия с плоска структура.
Компанията се отказва от организационната структура на различни нива. Няма йерархия на работните места, извън Съвета на директорите. Всички служители заемат едно ниво, като едновременно с това са и акционери. Служителите на Гор притежават по-голяма част от акциите. Това решение е предназначено да подсили чувството на служителите на принадлежност към една група и на идентификация с фирмата.
2. Производствените единици са малки.
Производствените центрове са малки. Един подобен център, разглеждан като малък завод, работи само в определена сфера (например само стоки за потребление). В него работят най-много 200 служители, разделени в екипи от по 5 - 30 души. Служителите могат да се информират за цялото производство. Така, в критични ситуации си помагат взаимно, чувствайки се компетентни.
3. Всички служители носят отговорност.
Фирмата прави разлика между ежедневните задължения и стратегическите цели. Поемането на отговорност е валидно за всеки от случаите:
❐ всеки служител отговаря за изпълнението на ежедневните задължения, своите и на екипа си;
❐ стратегическите цели, които са от решаващо значение за бъдещето на фирмата, се примат сериозно от ръководството, носещо отговорност за изпълнението им.
Така всеки от служителите осъзнава, че действа в полза на фирмата.
4. Авторитетът се печели, не се налага.
В „W.L. Gore & Associates” ръководството, служителите и клиентите се мятат за партньори, целите не са продиктувани, а се определят под формата на „контакти между партньори“. Общуването означава да се говори, но и да се слуша внимателно, като се насърчава обратната връзка. Така никой не се чувства неоценен.
5. Непрекъснато трупане на знания.
Служителите се насърчават да разширяват способностите си в ежедневната работа. Гор предлага свобода на адаптация към новото и възможност за поемане на риска. Допускат се грешките, тъй като всяка грешка се разглежда като възможност за научаване на нещо ново. Едновременно с това расте и креативността на служителите. Менторите напътстват голям брой служители, на които помагат да развият потенциала си. Служителите развиват професионалните си способности и личността си. Това е важен фактор за успешното изпълнение на ежедневните задължения и фирмените цели.
Имайки предвид опита на Гор, поучете се и от опита на Опел за повишаване на производителността тук >>>
Повече за мотивацията на служителите можете да научите тук >>>
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
4 съвета за запазване на най-добрите служители
от Biznesidei.bg
12 Януари 2021
Качествен персонал не се намира лесно. А ако бъде изгубен, трудно се замества.
За...
3 неща, които служителите искат, но не Ви казват
от Biznesidei.bg
23 Януари 2018
Заплатата е важна, но съвсем не е единственото, от което зависи мотивацията на...
4 съвета за измерване ангажираността на служителите
от Biznesidei.bg
01 Ноември 2017
Представете си двама служители. Единият е ангажиран, другият не е.
И двамата се...
3 стъпки за мотивиране на служители, чието възнаграждение е базирано на представянето
от Biznesidei.bg
19 Октомври 2017
Първото и най-важно нещо, което трябва да се каже тук, е че ако искате мотивирани...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари