Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

5 начина да намалите разходите по наемане на нови служители

от
4707 0 09 Декември. 2015
Наемане на служители

5 начина да намалите разходите по наемане на нови служители
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Независимо от размера на компанията, да намерите и запазите талантливи служители може да е трудна и скъпа задача. Независимо дали ще търсите нови служители сами или с агенция, е важно да внимавате за бюджета си.

С оглед да минимизирате разходите при търсене на нов персонал, направете следните няколко неща:
 
1. Установете ясни изисквания към потенциалните кандидати.
 
Ако не определите конкретно и ясно нуждите си, е лесно да наемете неподходящ кандидат. Това е свързано с разходи за фирмата и може да излезе доста скъпо. Затова си струва да инвестирате в наемането на добър служител от първия път. 
 
Бъдете проактивни в търсенето. Не променяйте изискванията си, дори и да срещнете трудности. Имайте предвид критично важните изисквания, от които не можете да се откажете. Това ще Ви улесни и на интервюто с потенциалните кандидати.
 
2. Използвайте съществуващата Ви мрежа от познанства.
 
Да получите препоръка за потенциален кадър е нещо, което не трябва да подценявате. Започнете търсенето на нови служители, като споделите свободната длъжност на служителите си.
 

Съветник: Данъци и такси на моята фирма - 12-месечен абонамент
Съветник: Данъци и такси на моята фирма - 12-месечен абонамент

Повече детайли тук

Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство
Правилно деклариране на данни съгласно Наредба № Н-13 - практическо ръководство

Повече детайли тук

Счетоводно отчитане на компенсации за ел. енергия по РМС № 739 и по РМС № 771 – електронно ръководство
Счетоводно отчитане на компенсации за ел. енергия по РМС № 739 и по РМС № 771 – електронно ръководство

Повече детайли тук


Честата практика е да се публикуват съобщения за свободни позиции в Интернет. Няма значение дали става дума за сайтове за търсене на работа или социални мрежи. Възползвайте се обаче от кръга познанства на персонала си. Окуражете го да препоръчва свои приятели, познати, бивши колеги. По този начин ще можете да наемете човек, за чиито качества имате вътрешна информация.
 
3. Използвайте всички възможности на достъпните безплатни ресурси.
 
Ако имате Фейсбук страница, споделете за свободната позиция с аудиторията си. Публикувайте информация на сайта си. Направете кратко видео за канала си в youtube. Използвайте всички безплатни възможности за популяризиране.
 
4. Ако трябва да вложите пари в наемането, направете го разумно.
 
След като сте използвали безплатните ресурси, време е за платените. Проучете къде са кандидатите. Кои сайтове ползват за търсене на работа. Дали са повече във Фейсбук или в други социални мрежи.
 
Знаейки къде са потенциалните кандидати, усилията Ви по популяризиране ще си струват. Ако трябва да използвате агенция за наемане, обърнете се към най-добрата.
 
5. Определете резултатите.
 
Малко компании отделят време да се вгледат в резултатите от процеса по наемане. Важно е обаче да го направите. Да знаете колко интервюта Ви отнема намирането на точния служител. Колко автобиографии сте получили. С колко сравнително добри кандидати сте се срещнали.
 
Важно е също да сте наясно от къде са дошли най-силните Ви кандидати. 
 
Всичко това ще Ви помогне да изградите стандартизиран процес. Той ще Ви осигури и по-добри кандидати, и по-бърза процедура по наемане. А и ще Ви покаже какво да очаквате и какви ресурси ще Ви трябват.
 
entrepreneur.com


Tags: наемане на персоналслужителиразходи

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 базови ценни съвета за наемане на качествени служители

от Biznesidei.bg
05 Май 2022
Не искате просто нови попълнения. Искате хора, които са ангажирани, които ще се...

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

Недоволните служители пречат на назначаването на нови кадри

от Biznesidei.bg
24 Септември 2019
Когато търсите нови кадри, искате да покажете фирмата си в най-добрата ѝ светлина,...

5 стъпки за успешно въвеждане в работа на нови служители

от Biznesidei.bg
22 Юни 2018
Когато назначавате нов кадър, искате в най-добрия случай той да се адаптира бързо...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.