Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

Искате да провалите интервюто си за работа? Направете следните 5 неща!

от
5193 0 17 Март. 2014
Наемане на служители

Искате да провалите интервюто си за работа? Направете следните 5 неща!
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Време е да се отличите на голямото интервю за работа. Какво може да се обърка? Почти всичко, разбира се! Можете да отидете късно, да не се облечет неподходящо, да бъдете неучтиви и какво ли още не. И все пак, дори всичко това да е наред, има 5 неща, които почти сигурно ще унищожат надеждите Ви да бъдете наети на работа.

Защото много грешки могат да бъдат отдадени на притеснение и вълнение, но следните 5 не могат да бъдат пренебрегнати:

1. Да говорите лошо за настоящия или бившия си работодател. Единственото, което ще си помисли интервюиращия Ви е, че ще се отнесете и с него така. Това показва лоша етика и никога не прави добро впечатление за личността на кандидатстващия. Затова, каквито и да са отношенията Ви с предходния Ви шеф, говорете за него с уважение и внимателно.

2. Слабо да познавате силните и слабите си страни. Работодателите искат да наемат хора, чиито слабости и силни страни познават. Не се страхувайте да подчертаете силните си страни и да обясните слабостите си. Не си мислете, че шефовете се нуждаят от съвършени хора. Представете слабостите си като сфери, в които имате намерение да се развивате. Това се цени много по-високо от съвършенството, защото, за разлика от съвършенството, развитието е постижимо.

3. Да отидете неподготвени. Ако не сте подхотвени и не сте проучили фирмата, в която кандидатствате, надали ще Ви вземат на работа, защото няма да има основание да се счита, че сте подходящ за тази работа, а просто кандидатствате, за да имате работа. Трябва да сте наясно какво ще вършите, за да знаете как точно ще донесете полза на фирмата, която ще Ви наема. Пък и как ще отговорите на въпроса: „Защо избрахте нашата фирма?”, ако не знаете каква е самата фирма и какво сте избрали?!

4. Да не задавате въпроси. Работодателите искат хора, които са любознателни и заинтересовани, които излъчват ентусиазъм и желаят да опознаят фирмата, в която ще работят. Затова трябва да зададете поне 5 въпроса на интервюиращия, дори и да знаете отговорите им,  и да излушате какво ще Ви кажат. В крайна сметка и Вие трябва да опознаете евентуалния колектив, към който ще се присъедините, за да сте сигурни, че ще Ви подхожда. Не се опитвайте да задавате заучени въпроси. Изненадайте интервюиращия и превърнете интервюто в диалог, а не в монолог.

5. Да говорите твърде много за себе си. Има кандидати, които започват от себе си и никога не приключват с тази тема. Обикновено евентуалня работодател иска да чуе какво сте постигнали, какъв е опитът Ви и какво искате да постигнете, но не забравяйте, че човек, който говори само за себе си и се итнересува само от себе си, не работи добре в екип. А това ще Ви се наложи. Ако не можете да смирите егото си и не се интересувате от постиженията на екипа, няма да доведете до добри резултати за фирмата. Което е ясно на работодателите.

Софтуер за оценка на служителите
Софтуер за оценка на служителите

Повече детайли тук

Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2019 г.
Документиране и счетоводно отчитане на данъците: изменения и допълнения през 2019 г.

Повече детайли тук

Бюджетни организации: Год. счетоводно приключване и ГФО за 2019 г. - е-издание
Бюджетни организации: Год. счетоводно приключване и ГФО за 2019 г. - е-издание

Повече детайли тук


 
Ако забележите у себе си дори една от тези грешки, не се учудвайте, ако не Ви назначат след поредното интервю. Вместо обаче да се тревожите или ядосвате, подобрете представянето си на интервю и не забравяйте: всяко зло – за добро. Може би следващия път ще получите мечтаната работа. 

Tags: бизнесчовешки ресурсиинтервю

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 типа служители, от които се нуждае всеки бизнес

от Biznesidei.bg
17 Март 2022
Избирането на подходящите кадри е хем трудна, хем особено важна задача. Все пак...

3 въпроса, които да зададете на интервюто, за да наемете подходящия кандидат

от Biznesidei.bg
01 Февруари 2022
За да работи и да се развива, един бизнес се нуждае от качествени кадри. Затова е и...

Интервюто е двупосочно! Ето как да се възползвате от него за общ успех

от Biznesidei.bg
08 Октомври 2021
Интервюто за работа не се провежда само защото работодателят се нуждае от нов...

4 типа въпроси, които да зададете на интервюто за работа

от Biznesidei.bg
06 Октомври 2020
Процесът по наемане на нови служители е трудоемък и нерядко дълъг. От него...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.