от Biznesidei.bg
6971
28 Декември. 2015
Обслужване на клиенти
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
Оценка на потребителя
Нека бъдем реалисти - никой не може да удовлетвори всички искания на хората. В бизнеса това означава, че предприемачът, който никога не казва "не" на клиентите си, е осъден да допусне скъпо струващи грешки. Много хора биха спорили с този факт, изтъквайки че доволството на клиента е най-важно. Ако гледаме прагматично на нещата, всъщност третирането на клиентите еднакво означава да са третирани зле.
Представете си следното. Предприемач, който се занимава с приложения за мобилни устройства. И е толкова зает да прави промени и нововъведения съобразно клиентските желания, че няма време за нищо друго. В крайна сметка установява, че приложенията му са трудни за използване, претрупани с функционалности и хората не ги харесват. Не искате да се озовете в подобна ситуация, нали?
Ето защо има няколко важни съвета, в които да се вслушате, за да постигнете двете важни неща. Хем да удовлетворите потребителите, хем да знаете на кои от тях да кажете "не".
1. Не всеки, който показва интерес, е клиент.
Всеки в екипа Ви трябва да бъде отрениран да разпознава потенциалните клиенти, които съвпадат с целевите потребители на фирмата. По-добре е да пренасочвате онези от клиентите, които не са от целевата Ви група, към подходящите фирми, вместо да се опитвате да им продадете нещо, което не им трябва.
2. Активно търсете клиентът, когото можете да изненадате и зарадвате.
Използвайте интерактивните социални мрежи и целевия маркетинг, за да печелите клиентите, които имат нужда от продуктите Ви. Предприемачите, чакащи клиентите сами да ги намерят, обикновено са разочаровани от резултатите. Не бъдете от тях.
Труд и осигуряване на украински граждани в България – електронно ръководство
Повече детайли тук
3. Да си имате любимци е добре за бизнеса и за клиентското обслужване.
Най-добрите Ви клиенти са ключа към Вашия успех. Те трябва да се чувстват специални и да бъдат третирани като такива. Никой не иска да се чувства изгубен в тълпа. Ако клиентът Ви се чувства специален, той ще се връща по-често и ще препоръчва бизнеса на приятелите си. В резултат и клиентите, и компанията печелят.
4. Всеки бизнес се нуждае от ограничения и дисциплина при работа с клиенти.
Когато даден клиент прекрачи поставените граници при общуването с него, е време да му кажете "не" и да му дадете логично и лишено от емоции обяснение за реакцията си. Точно както се справяте с неподходящите кадри в персонала си, така понякога се налага да уволнявате някои от потребителите си, които си позволяват повече от допустимото или отказват предложената им помощ.
5. Фокусирайте се върху ключовите си умения и побеждаването на конкуренцията.
Когато клиентите се опитат да Ви отвлекат от ключовите Ви умения, е време да им откажете. Вие предлагате нещо определено - там са най-силните Ви страни и най-добрата Ви подготовка. Не си позволявайте да се оставите да Ви отместят встрани от Вашите компетенции. От друга страна, ако се нуждаете от допълнителни усилия, за да се отличите от конкурентите си, трябва да се съгласите и да предоставите на клиентите си желаното. При всички случаи това е възможност и за Вас. В този смисъл обмисляйте, но не приемайте нещо, с което не сте в състояние да се справите. Или което Ви кара да промените изцяло ключовата цел на бизнеса Ви.
6. Не се притеснявайте да увеличите цените си, когато прибавяте специални услуги.
Най-добрите Ви клиенти ще оценят всички нови специални услуги и продукти, които им предлагате. Ще Ви разберат и, когато увеличите цените, защото им предлагате нещо в повече. Лошите клиенти ще отговорят с неразбиране на нуждите Ви и най-вероятно ще се прехвърлят на по-ниско струващи продукти или услуги. Те не Ви трябват обаче. Помогнете им да намерят нови доставчици за себе си.
7. Елиминирайте услугите, които не можете да си позволите или които не се ползват правилно.
Просто кажете "не", когато клиент Ви помоли да направите за него нещо, което не сте в състояние да направите. Често бизнесът се учи от опита си, че не всички услуги, които предлага, работят добре. И все пак се двоуми дали да ги премахне от номенклатурата си, тревожейки се, че ще загуби клиенти.
Ключът към успеха е да откажете на неподходящите клиенти, преди фирмата Ви да пострада и да генерира необратими загуби. В най-лошия случай може да загубите конкретния клиент. Но пък ще си спестите безсмисленото изразходване на онези ресурси, които в противен случай бихте вложили и които биха отишли на вятъра.
Успешните фирми се фокусират върху удовлетворяване на правилните клиенти и пренасочване на неподходящите към местата, където ще получат търсените услуги. Това пренасочване е много важно, защото пести усилия и средства. За да постигнете и двете неща, трябва да познавате силните страни на бизнеса си и своите корпоративни цели, както и да тренирате целия си екип да следва същите тези цели.
източник: entrepreneur.com
Tags: обслужване на клиентиобслужванеклиенти
Сподели своя коментар0 Коментари