Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм

3 урока за клиентското обслужване

от
5529 0 27 Април. 2016
Обслужване на клиенти

3 урока за клиентското обслужване
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес

5
от 1 глас
Оценка на потребителя

Имате страхотни продукти. Отношението качество - цена е много добро. Вашата рекламна стратегия Ви носи множество клиенти. Забелязвате обаче една неприятна тенденция - хората, които се връщат отново за покупка, са твърде малко.

При така описаните други условия, е лесно да се посочи една основна причина за това - лошо клиентско обслужване. То има навика да гони дори клиенти, които са особено доволни от предлаганото. За да не Ви се случва подобно нещо, поучете се от тези няколко урока:
 
1. Клиентското обслужване (и доброто, и лошото) са резултат от фирмената култура.
 
Ако фирмената Ви култура утвърждава ентусиазъм, лоялност, приветливост и уважение, това ще се отрази и в отношението на обслужващия Ви персонал върху клиентите Ви. Мотивацията на служителите Ви винаги ще проличи в начина, по който те третират купувачите. Включително и по-претенциозните, трудните или откровено неприятните сред тях. Това трябва да личи най-вече, когато служителите Ви се изправят пред проблем. Ако те реагират негативно, покажат досада или гняв, тези емоции ще се отразят на потребителите. А и ще дадат сигнал, че затрудненията вероятно не са инцидентни.
 
2. Не Ви струва нищо да бъдете откровени.
 
Откритостта и откровеността пораждат доверие. Вместо да криете проблемите и затрудненията си или да маскирате грешките си, ясно и конкретно ги посочете на клиента. Обяснете му причините, обяснете му какви мерки могат да бъдат предприети. В крайна сметка проблеми възникват навсякъде и във всичко. Грешки стават - всички сме хора. Това дали ще кажете истината на клиента или ще прикриете проблема, ще покаже на потребителите дали могат да Ви се доверят. Признавайки грешката, поемате отговорност за нея и от Вас може да се очаква да направите нужните постъпки за коригирането им.  
 
Помислете: какви доставчици предпочитате: прикриващи или директни? Хора, които умеят да поемат отговорност, или такива, които целят само затваряне на сделката и преминаване към следващата?
 

Отраслово счетоводство - заплетени ситуации и техните решения
Отраслово счетоводство - заплетени ситуации и техните решения

Повече детайли тук

ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание
ТРЗ в извънредно положение: съвети и решения от експерти - специализирано електронно издание

Повече детайли тук

Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти
Правилно прекратяване на трудови договори - решения и съвети от експерти

Повече детайли тук


3. Извиненията не са оправдания за лошото обслужване.
 
Да, важно е да се извините на клиентите за грешки и проблеми. Но още по-важното е да ги компенсирате. В крайна сметка извинението Ви няма да попълни пропуските или да поправи вредите, които са му нанесени. Винаги мислете от гледна точка на клиента: ако той не получи това, за което плаща, и не бъде възмезден за нанесените му щети, той няма да се върне при Вас. На негово място и Вие нямаше да го направите.
 
източник: entrepreneur.com

Tags: обслужване на клиентиклиентиобслужване

Хареса ли Ви тази статия?

Сподели тази статия с вашите приятели в любимата си социална мрежа

Колко е полезна тази информация?

Оценете като използвате звездичките

Oценка:


Оценка 5 of 5 - 1 глас.

Статии

3 досадни неща, които гонят редовните Ви клиенти

от Biznesidei.bg
21 Януари 2022
Хората, които купуват от Вас регулярно, са онзи, на които се опира съществуването...

Защо е важно да показвате благодарността си на клиентите

от Biznesidei.bg
14 Декември 2021
Коледните и новогодишните празници са прекрасно време да покажете колко високо...

Как да запазите клиентите? Искайте им обратна връзка от първия ден

от Biznesidei.bg
09 Декември 2021
Не е достатъчно даден потребител да купи от Вас веднъж. Важно е да го мотивирате...

5 съвета за справяне с трудни клиенти

от Biznesidei.bg
16 Юли 2021
Ако работите в сферата на продажбите, със сигурност сте се сблъсквали с...

Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.


Да, искам да се абонирам БЕЗПЛАТНО за бюлетина на biznesidei.bg и да получавам новини и съвети от сферата на бизнеса, информация за продукти и услуги.


Сподели своя коментар0 Коментари





Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.





Последни коментари



Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
"Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети."

Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.