3 урока за клиентското обслужване
5529
0
27 Април. 2016
Обслужване на клиенти
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Имате страхотни продукти. Отношението качество - цена е много добро. Вашата рекламна стратегия Ви носи множество клиенти. Забелязвате обаче една неприятна тенденция - хората, които се връщат отново за покупка, са твърде малко.
При така описаните други условия, е лесно да се посочи една основна причина за това - лошо клиентско обслужване. То има навика да гони дори клиенти, които са особено доволни от предлаганото. За да не Ви се случва подобно нещо, поучете се от тези няколко урока:
1. Клиентското обслужване (и доброто, и лошото) са резултат от фирмената култура.
Ако фирмената Ви култура утвърждава ентусиазъм, лоялност, приветливост и уважение, това ще се отрази и в отношението на обслужващия Ви персонал върху клиентите Ви. Мотивацията на служителите Ви винаги ще проличи в начина, по който те третират купувачите. Включително и по-претенциозните, трудните или откровено неприятните сред тях. Това трябва да личи най-вече, когато служителите Ви се изправят пред проблем. Ако те реагират негативно, покажат досада или гняв, тези емоции ще се отразят на потребителите. А и ще дадат сигнал, че затрудненията вероятно не са инцидентни.
2. Не Ви струва нищо да бъдете откровени.
Откритостта и откровеността пораждат доверие. Вместо да криете проблемите и затрудненията си или да маскирате грешките си, ясно и конкретно ги посочете на клиента. Обяснете му причините, обяснете му какви мерки могат да бъдат предприети. В крайна сметка проблеми възникват навсякъде и във всичко. Грешки стават - всички сме хора. Това дали ще кажете истината на клиента или ще прикриете проблема, ще покаже на потребителите дали могат да Ви се доверят. Признавайки грешката, поемате отговорност за нея и от Вас може да се очаква да направите нужните постъпки за коригирането им.
Помислете: какви доставчици предпочитате: прикриващи или директни? Хора, които умеят да поемат отговорност, или такива, които целят само затваряне на сделката и преминаване към следващата?
3. Извиненията не са оправдания за лошото обслужване.
Да, важно е да се извините на клиентите за грешки и проблеми. Но още по-важното е да ги компенсирате. В крайна сметка извинението Ви няма да попълни пропуските или да поправи вредите, които са му нанесени. Винаги мислете от гледна точка на клиента: ако той не получи това, за което плаща, и не бъде възмезден за нанесените му щети, той няма да се върне при Вас. На негово място и Вие нямаше да го направите.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
3 досадни неща, които гонят редовните Ви клиенти
от Biznesidei.bg
21 Януари 2022
Хората, които купуват от Вас регулярно, са онзи, на които се опира съществуването...
Защо е важно да показвате благодарността си на клиентите
от Biznesidei.bg
14 Декември 2021
Коледните и новогодишните празници са прекрасно време да покажете колко високо...
Как да запазите клиентите? Искайте им обратна връзка от първия ден
от Biznesidei.bg
09 Декември 2021
Не е достатъчно даден потребител да купи от Вас веднъж.
Важно е да го мотивирате...
5 съвета за справяне с трудни клиенти
от Biznesidei.bg
16 Юли 2021
Ако работите в сферата на продажбите, със сигурност сте се сблъсквали с...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари