80-часовата работна седмица НЕ е ключ към успех
6772
0
15 Юли. 2016
Предприемачество
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 2 гласа
от 2 гласа
Оценка на потребителя
Лесно можете да разпознаете един предприемач, който се е запътил към провала, по изтощения му вид. Защото не времето, което отделяте на работа, а Вашите производителност и ефективност превръщат бизнес начинанието Ви в успешен проект.
Затова, ако си мислите, че трудейки се по 16 часа на ден е жизненоважно за фирмата Ви, преразгледайте това си мнение. Aко го следвате, ще допуснете следните грешки, характерни за претоварените предприемачи:
Лична преумора
Хората не са способни да работят по 80 часа седмично или поне не за продължителен период от време. Множество проучвания показват, че можем да работим ефективно в продължение на 10 часа, но само ако спим добре, храним се правилно и редовно правим упражнения. А стремежът да се работи повече от 10 часа води до лоши резултати, защото пречи да постигнете именно тази върхова ефективност от 10 часа.
Повечето хора се нуждаят от сън 8 часа на нощ. Това оставя 16 часа в будно състояние. Част от него се отделя за жизненоважни дейности: хранене, къпане, спорт и т.н. В тези 16 часа трябва да намерите време за семейството и другите си социални контакти, за инцидентни случаи, като посещенипри лекар и т.н. Практически това Ви оставя 10 часа на ден за реална работа.
Така че, за да работите повече от 10 часа, трябва или да работите през почивните дни, което са още максимум 20 часа, или да игнорирате всичко, което не е работа. Това, най-малкото, ще доведе до влошаване на здравето Ви...
Защо предприемачите работят твърде усилено?
Нетърпението е универсален недостатък сред предприемачите. Те имат определена визия и искат да я изпълнят по възможност преди почивните дни. Също така се стремят към съвършенство и обръщат внимание на всички детайли в бизнеса си. Рядко се решават да делегират. Затова и цялата работа остава в техни ръце.
Нещата в живота, обаче, не стоят точно така. Започнете ли да прекалявате със своята заетост, ще допуснете много грешки, характерни за този подход на работа:
1) Не приоритизирате.
Не всички задачи са еднакво важни, но ако позволите на маловажните да се натрупат във Вашия списък, те ще Ви попречат ефективно да работите за справяне с важните. По същия начин като в растителния свят: оставите ли плевелите да избуят, растението, което Ви носи плодове, умира.
2) Не се справяте.
Заемайки се с толкова много разнообразни задачи, включително оперативни такива, нямате време да се занимавате с важните стратегически задачи, обвързани с разрастването и развитието на фирмата Ви.
3) Не делегирате.
Страхът от това, че друг не би се справил със задачите по начина, по който смятате, че трябва, Ви кара да микроменажирате и само увеличава натоварването Ви.
4) Вманиачавате се върху неважни детайли.
Не можете да откриете големите проблеми, ако сте се вгледали в маловажните. Точно както е при картините - ако се приближите, за да видите един детайл от рисунъка, няма да видите цялата картина.
Не ставайте собствения си робовладелец.
Претоварените предприемачи сами си навличат това претоварване. Именно затова те са хората, които трябва да поправят вредите.
Имайки предвид, че представянето Ви спада силно след 10 часа работа, трябва да се стремите към 50-часова работна седмица. Как обаче да се справяте с всичките си задачи за това време:
Работете по-умно: Внимателно подбирайте всяко свое действие. Не забравяйте, че всяко добре обмислено решение носи значително улеснение. Докато едно лошо води до загуба на време за разрешаване на проблемите, до които води.
Промениете организацията: Ако откриете, че няма как да се справите с всичко за 50 часа, променете начина на организиране на работата. Вижте дали сред вашите задачи няма такива, с които би следвало да се заеме някой друг. Уверете се, че всички отговорности са правилно разпределени.
Научете се да делегирате: Ако наемате добри служители, давате им ясни инструкции, посочвате конкретни и ясни изисквания, представяте разбираемо мисията и целите на фирмата, нямате причина да микроменажирате. Дайте възможност на тези добри служители да демонстрират качествата и потенциала си.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 2 гласа.
Статии
3 съвета за предприемачи на старта
от Biznesidei.bg
21 Декември 2021
Избрали сте си идея и сте готови да стартирате собствен бизнес.
И какво...
10 мисли за добротата, които предприемачите трябва да прочетат
от Biznesidei.bg
16 Декември 2021
Светът на бизнеса често е изобразяван като висококонкурнтна екосистема, в която...
5 урока, които предприемачите могат да научат от Уолт Дисни
от Biznesidei.bg
30 Ноември 2021
Много от нас са отраснали с филмите на Дисни, така че успехът им е неоспорим.
Ето...
15 мотивиращи фрази за предприемачи
от Biznesidei.bg
09 Ноември 2021
В настоящите трудни времена не е никак лека задача за предприемачите да поддържат...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари