Да бъдете добър сервитьор
34767
0
13 Март. 2013
Професии
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
3.7
от 10 гласа
от 10 гласа
Оценка на потребителя
Всяка работа има своите тънкости - сервитьорството също.
Вижте няколко съвета, с чиято помощ да се справяте с тази професия максимално добре:
Развивайте уменията си да убеждавате. Ориентирайте се в поръчката на клиентите, като разучите кои ястия с какви напитки се съчетават добре, кои храни са подходящи за един или друг тип вкусове. Подгответе се и за клиенти с по-специфични изисквания, като алергии, диети, вегетарианство или веганство, избягване на алкохолни напитки и пр.
Убедете клиентите да си купуват по-скъпите продукти.
Развивайте уменията си да убеждавате. Ориентирайте се в поръчката на клиентите, като разучите кои ястия с какви напитки се съчетават добре, кои храни са подходящи за един или друг тип вкусове. Подгответе се и за клиенти с по-специфични изисквания, като алергии, диети, вегетарианство или веганство, избягване на алкохолни напитки и пр.
Запишете си поръчката.
Ще си спестите допълнителните уточнения и възможността да забравите или пропуснете нещо. А така ще направите позитивно впечатление на клиентите и всичко ще се случи по-експедитивно.
Ценете постоянните клиенти.
Това са хората, които имат най-голям принос за оборота на заведението. Обгрижвайте ги, следете какво си поръчват, оказвайте им внимание. Добра идея е да се ориентирате в предпочитаните от тях ястия и напитки, за да можете да им отправяте адекватни предложения и препоръки.
Бъдете конкретни относно поръчката.
Винаги е добре да сверявате дали сте записали всичко от поръчката. Повторете избраните от клиентите храни и напитки, за да ги потвърдят. Така ще избегнете грешките, а и клиентите ще могат да допълнят, ако са пропуснали нещо по-рано.
Отсервирайте периодично.
Редовно освобождавайте масата от ненужна посуда, за да избегнете претрупването. За клиентите ще е по-приятно, ако се хранят на изрядна маса. Разбира се, отсервирайте само напълно изконсумирани храни и напитки или в случай че клиентът е приключил с храната или напитката.
Изчакайте клиентите да поискат сметката.
Ако видите, че клиентите са приключили с храненето, винаги можете да им предложите десерт, питие или кафе. Дори и да не поискат такова, не бързайте да им носите сметката. Винаги има възможност да размислят, докато не сте до тях. Изчакайте те сами да Ви помолят за нея.
Бъдете любезни и към неприятните клиенти.
Любезността е личностно качество и политика на мястото, където работите, и не трябва да зависи от клиентите Ви. Старайте се да запазвате добрия тон дори и с неучтиви или неприятни клиенти. Това Ви дава и по-добра позиция - спокойствието позволява да намерите по-лесно изход от ситуацията. Твърде е възможно клиентът да е афектиран от нещо друго и то да е причина за поведението. Но дори и да не е така, съвсем не значи, че и Вие трябва да се държите неучтиво.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
3.7
of 5
- 10 гласа.
Статии
7 причини да станете предприемач
от Biznesidei.bg
03 Октомври 2016
Мечтаете да стартирате собствен бизнес, но се притеснявате да оставите сигурното...
17 длъжности, които да избягвате, ако мразите стреса
от Biznesidei.bg
28 Октомври 2015
Имате ли проблем да работите под стрес? Ако не можете да мислите добре, ако...
5 длъжности за фитнесманиаци, любители на спорта и почитатели на здравословния живот
от Пламен Иванов
21 Май 2014
В днешно време с непрестанно нарастващите нива на напълняване, много хора се...
Какво значи консултантска услуга?
от Biznesidei.bg
11 Декември 2013
Консултатнтите са хора, които продават своите знания за определена цена на своите...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари