от Biznesidei.bg
8887
15 Юни. 2016
Стартиране на бизнес
61% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 2 гласа
Оценка на потребителя
Може да бъде много ентусиазиращо да отворите своя фирма. Но както много други, които са минали по този път, скоро откривате колко трудно е да поведете начинанието си към успех. Тези от Вас, които тепърва се сблъскват със света на собствения бизнес, най-често срещат основните си затруднения в сферите на маркетинга и бизнес развитието. За да се справите по-добре (ако не и по-лесно), погрижете се Вашата компания да легне на силна основа, като ѝ осигурите следните 5 фундамента:
Изграждането на онлайн мрежа от влиятелни личности във Вашата сфера на бизнес ще Ви окаже голяма помощ, Защото ще Ви осигури и подкрепа, и опит, а и ще подобри репутацията Ви сред клиентите. Мрежата от качествени контакти ще Ви донесе и нови качествени контакти, които са ценни за бизнеса Ви дори не само във вида си на клиенти. Можете да се свържете с тях, като проучите какви блогъри и влогъри са влиятелни във Вашата сфера на дейност, посещавате тематични изложения и семинари и се стараете да сте в течение на тенденциите.
Не се опитвайте от самото начало да предлагате продуктите си на всички целеви клиенти. Започнете с таргетиране към конкретна малка ниша от пазара. След време, ако всичко върви по план, можете да обмислите в каква посока да разширите дейността си и да започнете да рекламирате пред повече хора. Не подценявайте малкия мащаб, защото (дори и с известна статистическа грешка) той ще Ви покаже къде се намирате на пазара, какви реакции провокират продуктите Ви и в каква маркетингова посока трябва да насочите усилията си. Иначе казано, малкият мащаб позволява да тествате идеите си по-лесно и с по-малко разходи.
Винаги помнете, че съдържанието е цар. Където и да го публикувате - сайтове, блогове, социални мрежи - уверете се, че съдържанието Ви е ценно. Публикувайте го регулярно. Няма значение от сферата, но задължително трябва да има връзка с индустрията, в която работите, както и да е важно за потенциалните Ви потребители. Публикувайте неща, които с удоволствие бихте споделили с приятели и познати. Разбира се, уверете се, че публикациите Ви съдържат ключови думи, които биха Ви помогнали да оптимизирате съдържанието си пред търсачките, а така и да бъдете по-лесно откриваеми за потребителите. Имайте предвид, че видеата и изображенията са много ефективни за привличане на вниманието на потребителите, а ако могат да бъдат изтеглени - още по-добре.
Изградете списък с имейли на свои клиенти, като им предоставите нещо, за което да се абонират: безплатен онлайн бюлетин, например. Можете да направите формата за абонамент част от своя уебсайт, като в бюлетина е добра идея да давате ценни и полезни съвети, които да са от помощ на клиентите Ви, за да ги стимулирате и да се абонират, и да го четат. Имайки тази база от имейли, ще можете регулярно да запознавате потребителите си с важни новости и специални оферти, които предлагате, за да поддържате интереса им и отношенията си с тях.
Социалните мрежи са мястото, където се намират почти всички. Но е важно да имате предвид, че различните социални мрежи имат различни последователи. Поради това, колкото е важно да изнесете съдържанието си в социалните мрежи, толкова е важно да изберете подходящата социална мрежа, където да публикувате. Направете избора си внимателно, като се базирате на предпочитанията на целевите си клиенти и на спецификата на самото си съдържание. Започнете с една или две социални мрежи, за да се ориентирате и да не се затрупате с работа от самото начало (нали помните - малък стартов мащаб). Погрижете се публикациите Ви да са интересни и в сходство с интересите на целевите си потребители, за да ги ангажирате и да спечелите повече почитатели за страниците си. Харесвайте и коментирайте реакциите на потребителите си. Споделяйте важна информация. И много важно - старайте се да отговаряте на запитванията в максимално кратък срок.
източник: entrepreneur.com
Tags: стартиране на малък бизнесмалък бизнесзапочване на собствен бизнес
Сподели своя коментар0 Коментари