Отговорете на тези три въпроса преди да се „гмурнете” в предприемачестовто
20388
0
13 Март. 2014
Стартиране на бизнес
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Всеки поне веднъж в живота си е имал страхотна идея. Проблемът е да решите дали от тази идея действително би станал успешен бизнес.
За да изясните това, можете да си зададете следните 3 въпроса, които да Ви покажат дали е добре да осъществите тази си идея или да изчакате за по-добра:
1) Концептуален въпрос: Добра ли е идеята? Не всяка идея е такава и само защото майка Ви мисли, че е, това не означава непременен успех. Лесно е нещо да Ви изглежда страхотно (особено ако сте го измислили Вие), но то трябва да отговаря на известни изисквания, за да бъде страхотно и за останалите. Задайте си следните няколко въпроса, за да разберете дали идеята Ви е привлекателна и за другите:
- Обслужва ли нужда? Колко важна е тази нужда?
- Колко силна е конкуренцията в конкртната сфера в момента?
- Колко голяма е потенциалната клиентска база?
- Имате ли уникален подход към предлагането на продукта/услугата?
- Имате ли опит в тази сфера или страстно желание да се занимавате с нея?
- Има ли някакви тенденции на пазара/ в индустрията, които може да направят продукта/ услугата Ви повече или по-малко привлекателни?
2) Въпрос по изпълнението: Колко добре можете да разработите концепцията си? Страхотно е да имате солидна бизнес идея, но да я разработите е друго нещо. Трябва да имате идея за продукт или услуга, които реално сте способни да предложите. За да се уверите в това, отговорете на следните въпроси:
- Как ще предоставяте страхотно клиентско обслужване?
- Какво е нивото на качество на продукта/услугата Ви?
- Колко ефективно можете да произведете продукта/услугата си?
- Колко лесно или трудно е да изведете на пазара и рекламирате продукта/услугата си?
- Как произвеждате или предоставяте съответно продукта или услугата си?
3) Въпрос за доходността: Печеливш ли е бизнес моделът Ви? Тук е важно да определите какъв е общият Ви бизнес модел и дали той ще Ви отведе към печалба или не. За да изясните това, отговорете на ледните въпроси:
- Каква е структурата на разходите Ви? Какви са те?
- Колко ще Ви „струва” да придобиете нов клиент?
- Какво е предполагаемото търсене?
- Как ще продавате? Онлайн, с магазин, чрез търговско представителство и пр.?
- Към какви клиенти ще се фокусирате – крайни клиенти или фирми?
- Индивидуално или на групи от хора ще продавате? На едро или на дребно?
- Ще използвате ли франчайз модел?
- Какво продавате – продукти, услуги или и двете?
Тези въпроси не са заместител на бизнес плана, но могат много да Ви помогнат в установяването на шансовете Ви за успех, а и в последствие можете да използвате проучването за тях в самия си бизнес план.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
4 урока, на които ни учи стартирането на собствен бизнес
от Biznesidei.bg
12 Май 2022
Да отворите своя фирма никак не е просто начинание, напротив. Съпътстват го...
7 бизнес идеи за дами без големи капиталовложения
от Biznesidei.bg
10 Март 2022
Без значение дали искате да стартирате собствен бизнес, в който да се...
Да стартирате ли нов бизнес тази година?
от Biznesidei.bg
22 Февруари 2022
Ако искате да се впуснете в предприемачеството, най-вероятно се чудите дали сега...
5 бизнеса, които можете да стартирате и без голям капитал
от Biznesidei.bg
08 Февруари 2022
Ако искате да се впуснете в предприемачеството, но не разполагате с големи...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари