4 стъпки за справяне с клиентски оплаквания
8096
0
06 Юни. 2014
Управление на бизнеса
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Където има клиенти, има и оплаквания. Колкото и да Ви се иска да се надявате на липсата им, все ще се намери някой, който да е недоволен от продукта или услугата Ви. Затова и Ви е гатантирана срещата с проблеми от клиентски характер.
Важното, когато се сблъскате с подобен проблем, е как ще подходите към неговото решаване. Защото ако се справите добре с тази задача, можете да спечелите, вместо да загубите клиент.
Ако сте се изправили пред клиент, чиито впечатления от продукта Ви са негативни, следвате тези 4 стъпки за решаване на проблема и спечелване на доверието на клиента:
1. Признайте проблема. Класическото клише в клиентското обслужване гласи, че клиентът винаги е прав. Въпреки, че всичко може да се окаже просто недоразумение, най-лошото, което можете да направите е да игнорирате клиент, който твърди, че има проблем с продукта или фирмата Ви.
2. Извинете се. След като сте признали грешката си пред клиента, извинете се за нея и попитайте какво можете да направите, за да го възмездите. Съберете информация за ситуацията и определете хода на действията си от тук нататък.
3. Действайте. Да кажете, че ще решите проблема, е едно. Да го решите действително – съвсем друго. Уверете се, че не давате обещание, което не можете да спазите. Ако не можете да решите проблема, предложете някаква компенсация на клиента или дори му възстановете сумата, която е заплатил, но по никой начин не обещавайте да решите проблема, ако не можете. В случай че сте в състояние да го направите обаче, свършете тази работа възможно най-бързо и с възможно най-голямо внимание.
4. Свържете се с клиента в последствие. След като сте направили, каквото сте обещали, обадете се на клиента, за да се уверите, че проблемът действително е решен и клиентът е удовлетворен от решението му.
Независимо кой е отговорен за връзките с потребителите и клиентското обслужване във Вашата фирма, от изключително значение е той или тя да предлага отлично обслужване. Имайте предвид обаче, че страхотното облужване се изгражда като фирмена култура от върховете на мениджмънта към изпълнителите.
Ако сте се изправили пред клиент, чиито впечатления от продукта Ви са негативни, следвате тези 4 стъпки за решаване на проблема и спечелване на доверието на клиента:
1. Признайте проблема. Класическото клише в клиентското обслужване гласи, че клиентът винаги е прав. Въпреки, че всичко може да се окаже просто недоразумение, най-лошото, което можете да направите е да игнорирате клиент, който твърди, че има проблем с продукта или фирмата Ви.
2. Извинете се. След като сте признали грешката си пред клиента, извинете се за нея и попитайте какво можете да направите, за да го възмездите. Съберете информация за ситуацията и определете хода на действията си от тук нататък.
3. Действайте. Да кажете, че ще решите проблема, е едно. Да го решите действително – съвсем друго. Уверете се, че не давате обещание, което не можете да спазите. Ако не можете да решите проблема, предложете някаква компенсация на клиента или дори му възстановете сумата, която е заплатил, но по никой начин не обещавайте да решите проблема, ако не можете. В случай че сте в състояние да го направите обаче, свършете тази работа възможно най-бързо и с възможно най-голямо внимание.
4. Свържете се с клиента в последствие. След като сте направили, каквото сте обещали, обадете се на клиента, за да се уверите, че проблемът действително е решен и клиентът е удовлетворен от решението му.
Независимо кой е отговорен за връзките с потребителите и клиентското обслужване във Вашата фирма, от изключително значение е той или тя да предлага отлично обслужване. Имайте предвид обаче, че страхотното облужване се изгражда като фирмена култура от върховете на мениджмънта към изпълнителите.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
7 проблема с Вашия бизнес сайт, които трябва да решите
от Biznesidei.bg
10 Май 2022
За да имате полза от Интернет страницата на бизнеса си, тя трябва да е достатъчно...
3 съвета за осигуряване работеща стратегия за бизнес развитие
от Biznesidei.bg
26 Април 2022
Развитието следва да е сред основните приоритети през първите 5 години на бизнеса...
4 знака, че не бива да купувате този бизнес
от Biznesidei.bg
19 Април 2022
Да придобиете вече съществуваща фирма е изкушаващо, защото ще Ви спести усилия и...
2 значителни проблема в бизнеса, които трябва да избягвате
от Biznesidei.bg
29 Март 2022
Както неведнъж сме писали, предприемачеството е колкото благодатна, толкова и...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари