3 бизнес урока, които ни дава коронавируса
1258
0
19 Май. 2020
Успешни практики
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Не е твърде рано да мислим какви уроци можем да извлечем от настоящата пандемя.
Дори и да се надяваме да не се повтори скоро, тя определено ни обърна внимание на важни моменти от управлението на една фирма. А именно:
1. Ако един бизнес е по-диверсифициран, той е по-малко уязвим на непредвидени проблеми.
Какво означава бизнесът да е по-диверсифициран? Означава да не се занимава само и единствено с една дейност, а да да изпълнява повече и разнообразни дейности, които да са свързани помежду си. Например мебелно предприятие, което произвежда и плоскости, използвани в мебелното и други производства. Ако мебелите не се купуват, може да се разчита на производството и продажбата на плоскостите. Когато потреблението в една от сферите, в които работи фирмата, намалее, диверсификацията ще Ви помогне да осигурите средства от друга.
2. От огромна важност е да имате пари в брой.
Или поне да имате такива активи, които бързо да можете да обърнете в пари (т.е. бързоликвидни активи). Защо? Защото плащате на служители и контрагенти с пари в брой. А в условията на пандемия и свита покупателна способност е много трудно да превърнете скъпи машини и съоръжения в разполагаеми средства. Което ще постави покриването на задълженията Ви пред значителни затруднения. Преразгледайте политиката си на управление на парите в брой, за да не оставате без такива.
3. Клиентите не обичат неизвестностите.
Известно е, че клиентите не обичат да купуват от фирми, на които нямат доверие. А неизвестностите обикновено будят именно недоверие у потребителите. Колкото и да е трудно да прогнозирате как ще се развива бизнесът Ви в настоящите условия, важно е да се стараете да пазите яснотата в общуването с клиентите си. За да си го осигурите, комуникирайте ясно и точно всички промени, които се е наложило да направите във фирмата. Служителите Ви обработват онлайн поръчки само в сряда и петък? Информирайте клиентите! Очаквате забавяне на доставките с n на брой дни по причини X и Y, посочете всичко това на клиентите. Най-важното е те да знаят какво да очакват, за да няма неприятни изненади.
източник: allbusiness.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
4 съвета за осигуряване на по-бързи плащания от клиенти
от Biznesidei.bg
26 Октомври 2021
Приходите са жизненоважни за всеки бизнес, затова ако често чакате плащания от...
Как да повишите цените без да изгубите клиенти
от Biznesidei.bg
22 Май 2018
Качествените продукти си струват цената. Дори и тя да не е особено ниска. Ако...
Защо е по-умно да продавате на корпоративни, а не на битови клиенти
от Biznesidei.bg
17 Юни 2016
Ако се питате дали да произвеждате продукти за крайни или корпоративни клиенти,...
3 вида инвестиции със сравнително нисък риск
от Biznesidei.bg
13 Октомври 2022
Преди да вземете решение на вложите парите си в каквото и да било, трябва да...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари