Как да повишите цените без да изгубите клиенти
6715
0
22 Май. 2018
Успешни практики
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Качествените продукти си струват цената. Дори и тя да не е особено ниска. Ако обаче, да речем, сте подценили стоките си в началото, как да повишите цените им сега без да отблъснете потребителите?
Ето какво можете да направите:
1. Бъдете честни.
Трябва ли да повишите цената, посочете ясно и конкретно какво налага тази стъпка. Дали използвате по-висококачествени суровини, по-добра технология, по-добри опаковки, осигуряващи по-висока трайност... Всичко това трябва да стане достояние на клиентите. Скриете ли нещо, мислейки, че няма да забележат, си вкарвате автогол. Освен това, ако стоките Ви имат подобрение, то трябва да достигне до знанието на клиентите Ви.
2. Изберете подходящ момент.
Не е добра идея да вдигате цените в момент, когато репутацията Ви сред потребителите не е особено висока. Направите ли го, ще отблъснете клиентите още повече. Изчакайте момента, в който те са доволни както от стоките Ви, така и от обслужването Ви. Тогава ще са готови да платят повече, защото ще знаят, че си струва.
3. Използвайте добавени продукти.
Да речем, че продавате техника. Дадено устройство до момента се е продавало без включени в комплекта батерии. Включите ли ги, можете да повишите цената. Ако пък, да речем, имате ресторант и предлагате салата цезар с пиле за 7 лв., можете да промените менюто така: да предлагате салата Цезар без пиле за 6 лв., но да предложите допълнително пиле за 1,50 лв. или сьомга за 2 лв. Така цената на новата салата превишава цената на старата, но по неагресивен начин. Друг вариант е да поддържате цената на основния си продукт еднаква, но да увеличавате тази на добавените стоки, които подобряват употребата му.
4. Елиминирайте стоки и услуги и се освободете от клиенти, които не Ви носят приходи.
Това не носи директен ръст на цената на продуктите Ви, но ефектът е сходен, защото ще спестите разходи. Няма смисъл да губите време, ресурси, средства за стоки, които се представят лошо на пазара, както и за потребители, които не Ви носят печалба. Понякога дори хората, които купуват от Вас, Ви костват повече, отколкото Ви дават, затова е важно да се освободите от тях. Направете същото и с всеки продукт и услуга, от които нямате полза. Освободеното време и ресурси пък пренасочете там, където генерирате печалби.
източник: allbusiness.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
4 съвета за осигуряване на по-бързи плащания от клиенти
от Biznesidei.bg
26 Октомври 2021
Приходите са жизненоважни за всеки бизнес, затова ако често чакате плащания от...
Как да попречите на технологиите да понижат продуктивността Ви
от Biznesidei.bg
28 Януари 2020
Смарт устройствата, с които боравим ежедневно, могат както да улеснят живота ни,...
5 съвета за по-висока продуктивност
от Biznesidei.bg
05 Март 2019
Въпросът не е в това колко време ще работите, а колко ще свършите за времето, в...
4 начина да повишите продуктивността си чрез по-добро управление на времето
от Biznesidei.bg
03 Февруари 2017
Очевидно няма как да създадете повече време за себе си от тези 24 часа, скоито...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари