Най-големите Ви PR агенти вече работят за Вас
4308
0
29 Март. 2016
Успешни практики
67% от читателите смятат, че тази статия е полезна
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
35% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
47% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Без значение колко голяма е компанията Ви и дали стартира тепърва или не – нейната репутация е особено важна за бъдещия ѝ просперитет.
Вероятно на пръв поглед нещата не изглеждат точно така. Сигурно считате, че никой няма да купи от Вас, ако не предлагате страхотен продукт и нямате силен маркетинг.
Но! Никой няма да купи от Вас, ако имате лоша репутация. Поставете се на мястото на клиента. Ако считате, че дадена фирма Ви мами (макар и да не можете да я уличите в нарушение на закона), бихте ли купили от нея? Или пък следния сценарий: говорите с приятел, който е купил даден продукт. Рекламата е била многообещаваща, а продуктът е изглеждал страхотен и особено полезен. Приятелят Ви го е купил, но след това е осъзнал, че рекламата го е подвела и продуктът е с много по-лошо качество. Бихте купили и Вие същият този продукт?
Казано накратко: добрата репутация е страхотно маркетингово оръжие. Лошото в случая е, че се гради бавно, а се губи скорострелно.
В такъв случай трябва да започнете да я изграждате от момента, в който създадете фирмата си. Как обаче да мислите за PR, когато едва свързвате двата края? Много е просто. Съществуват едни хора, които могат да Ви помогнат, при това без да им плащате (допълнително).
Става дума за Вашите служители.
Защо?
Да, в началото най-вероятно ще работите само Вие, но дори да имате 1 служител – той вече може да бъде и PR агент.
В такъв случай какво можете да направите, за да бъдат Вашите служители Вашите най-ценни PR агенти?
Намерете си хора, които искат да работят и да се развиват. Не спирайте да ги търсите, докато не ги откриете. След това им покажете чрез личния си пример колко високо качество трябва да има всичко, което предлагате: продукти, услуги, безплатно и платено съдържание. Окуражавайте само доброто обслужване и честната, открита комуникация с клиентите. Всичко в една репутация започва от това с какво сте и с какво не сте склонни да правите компромиси.
Никога не пропускайте да говорите за положителните страни на бизнеса си. Направете всичко възможно те да не опират просто на Ваши твърдения, а да са действителни и проверими факти. Говорете за постиженията на фирмата си като за резултат от общи усилия – Вашите и тези на екипа. Така ще покажете не само, че оценявате усилията на хората си, но и че сте екипен играч. Не само служителите трябва да бъдат такива – предприемачите също.
И сред клиенти, партньори и външни изпълнители, и сред собствените си служители. Какъвто пример дадете на кадрите си, такова отношение ще получите от тях. В случай на криза, бъдете откровени, вместо да замажете очите на хората. В последствие това ще се обърне във Ваш ущърб.
Когато някой от служителите Ви успее да постигне нещо, покажете му, че го оценявате. Покажете и приноса му на своите потребители. По този начин ще си направите 2 услуги:
- ще мотивирате и конкретния служител, и другите си кадри за още по-добри резултати;
- ще покажете на клиентите си, че за Вас работят големи професионалисти, които Вие уважавате (и които не бихте наели, ако не бяха толкова качествени).
Нищо не казва, че една фирма е лоша, а качеството ѝ – най-малкото променливо, както голямото текучество. Репутацията Ви силно ще пострада, ако вън от фирмата Ви има легиони бивши Ваши служители, които са я напуснали недоволни. Просто защото никой от тях няма да каже добра дума за Вас. А всичко лошо се разпространява много по-бързо от доброто. Ако служителите Ви напускат и напускат, а Вие не можете да ги задържите за повече от 6 месеца, имате проблем. И той не е със служителите, а с Вашия управленски стил. Преразгледайте начина си на ръководене, дори посетете обучения и семинари. Защото всичко, което излиза от компанията Ви – дори напускащите служители – Ви носи някаква репутация.
Не е необходимо да похарчите големи средства, за да имате добро реноме сред клиенти и партньори. Можете просто да се доверите на хората, които работят за Вас. Достатъчно е да създадете положителна култура на качество, честност и екипен дух. И сами няма да усетите колко ще спечелите.
Но! Никой няма да купи от Вас, ако имате лоша репутация. Поставете се на мястото на клиента. Ако считате, че дадена фирма Ви мами (макар и да не можете да я уличите в нарушение на закона), бихте ли купили от нея? Или пък следния сценарий: говорите с приятел, който е купил даден продукт. Рекламата е била многообещаваща, а продуктът е изглеждал страхотен и особено полезен. Приятелят Ви го е купил, но след това е осъзнал, че рекламата го е подвела и продуктът е с много по-лошо качество. Бихте купили и Вие същият този продукт?
Казано накратко: добрата репутация е страхотно маркетингово оръжие. Лошото в случая е, че се гради бавно, а се губи скорострелно.
В такъв случай трябва да започнете да я изграждате от момента, в който създадете фирмата си. Как обаче да мислите за PR, когато едва свързвате двата края? Много е просто. Съществуват едни хора, които могат да Ви помогнат, при това без да им плащате (допълнително).
Става дума за Вашите служители.
Защо?
➤ Защото Вашите служители са хората, които работят с клиентите Ви.
➤ Те са хората, които разработват продуктите Ви.
➤ Те са хората, които поддържат сайтовете Ви.
➤ Те са отговорни за маркетинга и рекламата.
➤ Те дистрибутират и общуват с партньори.
➤ Те са хората, които разработват продуктите Ви.
➤ Те са хората, които поддържат сайтовете Ви.
➤ Те са отговорни за маркетинга и рекламата.
➤ Те дистрибутират и общуват с партньори.
Да, в началото най-вероятно ще работите само Вие, но дори да имате 1 служител – той вече може да бъде и PR агент.
Защото служителите, които:
✔ Харесват фирмата, в която работят,
✔ Вярват в продуктите, които тя произвежда;
✔ Убедени са в качеството на услугите ѝ,
никога не биха говорили лошо за нея (пък дори и тайно).
✔ Харесват фирмата, в която работят,
✔ Вярват в продуктите, които тя произвежда;
✔ Убедени са в качеството на услугите ѝ,
никога не биха говорили лошо за нея (пък дори и тайно).
В такъв случай какво можете да направите, за да бъдат Вашите служители Вашите най-ценни PR агенти?
1. Не допускайте компромиси с продуктите и обслужването.
Намерете си хора, които искат да работят и да се развиват. Не спирайте да ги търсите, докато не ги откриете. След това им покажете чрез личния си пример колко високо качество трябва да има всичко, което предлагате: продукти, услуги, безплатно и платено съдържание. Окуражавайте само доброто обслужване и честната, открита комуникация с клиентите. Всичко в една репутация започва от това с какво сте и с какво не сте склонни да правите компромиси.
2. Самите Вие бъдете ПР агенти на бизнеса си.
Никога не пропускайте да говорите за положителните страни на бизнеса си. Направете всичко възможно те да не опират просто на Ваши твърдения, а да са действителни и проверими факти. Говорете за постиженията на фирмата си като за резултат от общи усилия – Вашите и тези на екипа. Така ще покажете не само, че оценявате усилията на хората си, но и че сте екипен играч. Не само служителите трябва да бъдат такива – предприемачите също.
3. Изпълнявайте всички поети обещания, но не обещавайте нищо, което не можете да изпълните.
И сред клиенти, партньори и външни изпълнители, и сред собствените си служители. Какъвто пример дадете на кадрите си, такова отношение ще получите от тях. В случай на криза, бъдете откровени, вместо да замажете очите на хората. В последствие това ще се обърне във Ваш ущърб.
4. Оценявайте всички положени усилия и не ги крийте от клиентите си.
Когато някой от служителите Ви успее да постигне нещо, покажете му, че го оценявате. Покажете и приноса му на своите потребители. По този начин ще си направите 2 услуги:
- ще мотивирате и конкретния служител, и другите си кадри за още по-добри резултати;
- ще покажете на клиентите си, че за Вас работят големи професионалисти, които Вие уважавате (и които не бихте наели, ако не бяха толкова качествени).
5. Борете се с текучеството.
Нищо не казва, че една фирма е лоша, а качеството ѝ – най-малкото променливо, както голямото текучество. Репутацията Ви силно ще пострада, ако вън от фирмата Ви има легиони бивши Ваши служители, които са я напуснали недоволни. Просто защото никой от тях няма да каже добра дума за Вас. А всичко лошо се разпространява много по-бързо от доброто. Ако служителите Ви напускат и напускат, а Вие не можете да ги задържите за повече от 6 месеца, имате проблем. И той не е със служителите, а с Вашия управленски стил. Преразгледайте начина си на ръководене, дори посетете обучения и семинари. Защото всичко, което излиза от компанията Ви – дори напускащите служители – Ви носи някаква репутация.
Не е необходимо да похарчите големи средства, за да имате добро реноме сред клиенти и партньори. Можете просто да се доверите на хората, които работят за Вас. Достатъчно е да създадете положителна култура на качество, честност и екипен дух. И сами няма да усетите колко ще спечелите.
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
GDPR за счетоводители и ТРЗ-служители - допълнено издание
от Biznesidei.bg
20 Август 2019
Регламентът за защита на личните данни е в сила вече повече от година и тревогите...
Успешен бизнес без служители? Възможен с тези 5 стъпки
от Biznesidei.bg
10 Август 2018
Съвсем не е задължително да искате голяма фирма със значителен персонал... Напълно...
4 причини да предпочетете външни изпълнители пред служители
от Biznesidei.bg
12 Юли 2017
Служителите имат голямото предимство да работят за Вас. Това прави...
3 вида инвестиции със сравнително нисък риск
от Biznesidei.bg
13 Октомври 2022
Преди да вземете решение на вложите парите си в каквото и да било, трябва да...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари