4 причини първата Ви маркетингова стратегия да не работи
6134
0
21 Ноември. 2016
Успешни стратегии
28% от читателите смятат, че тази статия е полезна
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
56% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Ако сте подготвяли маркетингова стратегия, вече сте крачка пред много от колегите си. Причината е, че голям брой компании пренебрегват подготовката на маркетингова стратегия и вместо това разчитат на общи идеи и импровизации, които обикновено не дават добри резултати.
Независимо че все пак сте подготвили някаква стратегия, тя най-вероятно не е особено добра.
Както романите, поезията, сценариите и всички други форми на креативно писане, първата чернова на маркетинговата Ви стратегия надали се отличава с особено високо качество. Какви са причините за това:
1. Работите чрез предположения.
Базирайки се на определени данни, с които разполагате, правите предположения за действията на потребителите в отговор на следващите Ви рекламни кампании. Предположенията не винаги за лоши, но колкото повече се основават на спекулации, толкова по-малка е вероятността да се изпълнят.
2. Маркетингът е процес на промяна.
Тук не става дума да измислите най-добрата стратегия и да я прилагате непрекъснато. Пазарът и потребителите се променят и, за да бъде резултатна, стратегията Ви трябва да следва тези промени.
3. Не се опитали нищо още.
Нямате експериментални данни, с които да анализирате дали стратегията Ви е потенциално успешна. Не можете да мислите, че стратегия, която не е тествата и която не е донесла никакви резултати за анализиране, е окончателна. Първата Ви стратегия е отправна точка, след като съберете данни, трябва да я актуализирате съобразно тях.
4. Оставяте нарочно празни полета.
Наясно сте, че ще рекламирате в социалните мрежи, но смятате това за толкова ясно, че няма нужда да го планирате. Не определяте кога и в коя мрежа ще публикувате. Подобни празни места правят маркетинговите Ви усилия разфокусирани и неефективни.
Какво да направите вместо това:
❐ Приемете истината.
Направете първата си маркетингова стратегия, знаейки че ще е лоша. Не очаквайте да уцелите най-добрите методи и стратегии от първия път. Настройте се за многократни бъдещи промени и актуализации.
❐ Направете предварително проучване.
Да познавате пазара и клиентите си, както и практиките на конкурентите си е страхотно начало. Колкото по-добре се запознаете с каналите за комуникация и различните методи, толкова по-ясно ще е за Вас къде и как е подходящо да рекламирате.
❐ Включете повече хора в процеса на изготвяне на стратегията.
Колкото повече глави мислят, толкова повече идеи ще генерират. Това ще Ви помогне и да избегнете нарочните празни места, защото можете да разпределите работата по различните маркетингови канали на различни екипи.
❐ Определете краткосрочните цели и методите за постигането им.
Първата Ви стратегия няма да има нужните качества, че да отговаря за дългосрочните Ви цели. Затова поставете лесно измерими краткосрочни - за следващите дни и седмици. След това ще разполагате с реални данни, които да Ви покажат къде се движите и в каква посока да работите, за да подобрите стратегията.
❐ Работете по първата си стратегия като по рамка.
Тук идеята не е да се вживявате в детайлите, а да планирате базовите си маркетингови усилия. В крайна сметка няма как да детайлизирате една стратегия, преди да сте ѝ изградили стабилна база.
❐ Бъдете готови за промяна.
Планирайте всяка следваща промяна по маркетинговата си стратегия. След като я усъвършенствате, планирайте промените отново. Приемете, че това е самото изискване на пазара, който също се изменя непрекъснато.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
3 съвета за по-добра маркетингова стратегия
от Biznesidei.bg
02 Ноември 2021
Колкото по-добра е Вашата маркетингова стратегия, толкова по-добри резултати ще...
6 стъпки към ангажиращото съдържание
от Biznesidei.bg
08 Март 2022
Маркетингът на съдържание е един от най-ефективните инструменти за изграждане на...
Как да запазите клиентите си във времена на висока инфлация
от Biznesidei.bg
15 Февруари 2022
Понижаването на покупателната способност на парите се отразява негативно и на...
4 практики на оптимизацията за търсачки, които ще помогнат на съдържанието Ви да стане по-популярно
от Biznesidei.bg
03 Февруари 2022
Оптимизацията за търсачки е особено важен елемент в електронната ера, защото...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари