4 тенденции, които ще оформят маркетинга през 2016 г.
4657
0
05 Януари. 2016
Успешни стратегии
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
За маркетолозите сега е времето, в което трябва да преразгледат постиженията на 2015-та година и да се подготвят за идващото през 2016-та. Сега е подходящия момент да се вгледат в стратегията, която са изготвили за 2016-та, или да изградят такава.
Важното обаче стратегията Ви да бъде съобразена с тенденциите, които се очаква да се развият в маркетинга през следващите 12 месеца.
За какви тенденции става въпрос:
1. Дигиталният и мобилният маркетинг няма повече да бъдат единични усилия.
Много фирми все още не са насочили качествени усилия в дигиталния си маркетинг и в рекламирането чрез социалните мрежи. Не се съобразяват и с мобилните устройства. Факт е, че много сайтове все още не са съобразени с четенето през браузър на смартфон и таблет. За сметка на това клиентите използват все повече именно тези устройства за сърфиране в Интернет. Един сайт, който се чете трудно и не е удобен за използване, бързо бива напуснат.
Колкото по-скоро бизнесът се ориентира и оформи стратегия за работа в социалните мрежи, за актуализиране на сайтовете си, за съобразяване на имейл маркетинга си с четенето през мобилни устройства, толкова по-бързо ще се впише в тенденцията. В крайна сметка клиентите се намират все повече и все по-дълго именно в социалните мрежи.
2. Инструментите за анализиране на данните ще стават все по-сложни.
Всяка една информация за резултатите от маркетинговите усилия дава възможност да се взимат по-добри и по-резултатни решения за бъдещите периоди. Данните се явяват добра основа за прогнози и стратегии, затова не е изненада, че тяхното анализиране е изключително важно. Поради което много маркетолози използват редица инструменти за анализиране на получени данни.
През 2016-та година тези инструменти ще се ползват все повече, но и ще стават по-сложни, за да позволят по-плътно анализиране на различните аспекти на резултатите от вече взетите маркетингови решения. По този начин маркетолозите ще могат много по-активно да адаптират стратегиите към непрекъснатите промени в пазарната среда.
3. Маркетинговите стратегии ще отразяват множеството стадии, през които минават клиентите при потребяване.
Пътуването, което изминава един потенциален клиент до реализиране на покупката, вече не може да се приема за праволинейно. То има различни стадии. Потребителите минават през редица нива на общуване с фирмата и нейната марка, с оглед на това да затворят сделката по закупуване.
Маркетолозите ще трябва да се разровят в информацията, за да оценят провала или успеха на множеството усилия, които влагат за стимулиранe нa клиентите да купят. С разпознаването на нерезултатните мерки, те ще могат да ги елиминират от пакета усилия по реализиране на продажба. С разпознаването пък на успешните усилия ще могат дa се вземат мерки за тяхното още по-голямо оптимизиране.
4. Ще бъдат изградени инструменти за менажиране на отношенията с клиенти.
През 2016-та маркетолозите ще влагат усилия в по-доброто разпознаване на потенциалните клиенти и механизмите, чрез които да превърнат потенциалния в реален клиент. Още повече, маркетолозите ще търсят инструменти за менажиране на отношенията с клиенти и предоставяне на детайлна информация от къде идват най-добрите потенциални клиенти, които в последствие задължително стават реални.
През новата година ще се разработват инструменти, които функционално да се справят със загубите на информация, които много фирми изпитват. Чрез нови характеристики и интегриране на данните маркетолозите ще проследяват много по-добре от къде идват потребителите и какви отношения формират във фирмата. Това ще съдейства да се разпознаят най-резултатните маркетингови стратегии и да се балансират маркетинговите усилия с усилията на екипа по продажбите. С това ще се осигури цялостно и консистентно преживяване за клиентите при общуването им с фирмата. Т.е. оптималното популяризиране на продукти и услуги ще бъде последвано от качествено и полезно за клиента обслужване.
източник: entrepreneur.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
6 стъпки към ангажиращото съдържание
от Biznesidei.bg
08 Март 2022
Маркетингът на съдържание е един от най-ефективните инструменти за изграждане на...
Как да запазите клиентите си във времена на висока инфлация
от Biznesidei.bg
15 Февруари 2022
Понижаването на покупателната способност на парите се отразява негативно и на...
4 практики на оптимизацията за търсачки, които ще помогнат на съдържанието Ви да стане по-популярно
от Biznesidei.bg
03 Февруари 2022
Оптимизацията за търсачки е особено важен елемент в електронната ера, защото...
3 по-различни съвета за повече продажби
от Biznesidei.bg
20 Януари 2022
Без значение дали работите в сферата на продажбите или сте предприемач, да...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари