5 стъпки до маркетинговия план
7303
0
26 Февруари. 2019
Успешни стратегии
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Много предприемачи са наясно, че трябва да имат бизнес план, дори и той да не е разписан по конкретни правила и подготвен за пред инвеститори.
Също толкова важен обаче е и маркетинговият план. Защото от маркетинговите усилия, които ще заложите в него, зависи успехът на стоките и услугите Ви. А оттам и в голяма степен на самата Ви фирма.
Как да го изготвите обаче? Следвайте тези 5 стъпки:
1) Определете настоящото състояние на фирмата си.
Това е отправната Ви точка и тя подсказва, че маркетинговият план не трябва да се прави само в началото на дейността, а периодично. Тук е добра идея да направите т. нар. SWOT анализ, който показва силните и слабите страни на фирмата Ви, възможностите и заплахите в средата, където развивате бизнеса си. Така ще се ориентирате къде са позитивите, на които да наблегнете, къде са проблемите, които е важно да решите, от какво трябва да се предпазвате, какви са предимствата Ви. Анализирайте продуктите и услугите си, за да определите качествата, недостатъците им и най-вече как да се отличите от конкурентните такива. След това определете и какъв тип потребител би купил стоките Ви и поръчал услугите Ви.
2) Дефинирайте целевата си група.
Това са хората, на които ще предлагате стоките и услугите си. Трябва да ги познавате възможно най-добре. Колкото по-наясно сте със специфичните им характеристики, толкова по-лесно ще им отправите оферти, които ги интересуват.
3) Направете си списък от маркетингови цели.
За да има смисъл от тази стъпка, важно е да спазвате няколко правила:
- Целите трябва да са реалистични и изпълними.
- Целите трябва да са ясно дефинирани (увеличение на продажбите не е ясно дефинирана цел, увеличение на продажбите с 30% е ясно дефинирана цел).
- Целите трябва да са оптимистични. Да покривате разходите си не е оптимистична цел и надали ще Ви мотивира.
- Сред целите трябва да има и краткосрочни, и дългосрочни. Краткосрочните са с времеви диапазон от седмици до година, а дългосрочните - от 10 до 20 години.
4) Проучете какви маркетингови тактики можете да използвате.
Маркетингът позволява разнообразни действия и има много канали. Можете да използвате реклами в телевизионни, радио, печатни медии, социални мрежи, сайтове, блогове, да рекламирате по имейл и телефон и какво ли още не. Колкото по-добре проучите различните възможности, толкова по-лесно ще определите с какво да се заемете така, че да обхванете по-пълно целевата си аудитория.
5) Определете маркетинговия си бюджет.
За да получите приходи, трябва да направите вложения. Разгледайте внимателно маркетинговите си цели и тактиките за тяхното изпълнение и определете какви средства ще са Ви необходими. Бъдете внимателни - не подценявайте разходите, но не ги и надценявайте. Имайте предвид, че колкото и внимателно да сте определили маркетинговите тактики, може да се окаже, че някои от тях не действат. Затова е добра идея непрекъснато да следите резултатите и, ако видите, че нещо не дава резултат, да пренасяте бюджета му към дейност, която Ви носи повече приходи.
В крайна сметка нито един план не се изпълнява на 100%, но имайки го на своя страна, няма да направите грешката да подходите към маркетинга си "на сляпо".
източник: entrepreneur.com
Снимка: rawpixel.com from Pexels
Снимка: rawpixel.com from Pexels
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Дали малкият Ви бизнес наистина се нуждае от маркетингов план?
от Biznesidei.bg
14 Ноември 2016
Няма смисъл да го отричаме - маркетингът е критично важен компонент на всеки...
Как да създадете ефективен маркетингов план
от Biznesidei.bg
14 Октомври 2015
Маркетинговият план може да не бъде сред най-големите приоритети на фирмите, но...
6 стъпки към ангажиращото съдържание
от Biznesidei.bg
08 Март 2022
Маркетингът на съдържание е един от най-ефективните инструменти за изграждане на...
Как да запазите клиентите си във времена на висока инфлация
от Biznesidei.bg
15 Февруари 2022
Понижаването на покупателната способност на парите се отразява негативно и на...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари