от Biznesidei.bg
4865
10 Декември. 2015
Успешни стратегии
39% от читателите смятат, че тази статия е полезна
52% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
31% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
Оценка на потребителя
Генерирането на повече продажби вече не е съoбразно само с продаването. То има връзка с това да накарате клиентите да вземат решение за покупка. Потребителите контролират по-добре от преди решенията си за купуване. Това най-вече се дължи на многото възможности, срещани сега на пазара както онлайн, така и офлайн. Хората не искат да им се оказва натиск да купуват. Те обичат да бъдат привличани от нещата, които са важни за тях.
Затова е критично важно за маркетолозите да отделят повече време за разбиране на клиентите. За изясняване на мотивите, движещи решенията им. Както и да отделят по-малко време в оказване на натиск по приключване на сделката. Това значи отделяне на повече внимание на процеса на купуване от клиентска гледна точна. А не на процеса на продаване на клиента.
За да постигнете именно концентрация върху клиентската позиция, следвайте тези стъпки:
1. Запознайте се с гледната точка на клиентите, като разговаряте с тях.
Това не е трудна задача. Особено на фона на социални мрежите и клиентите, които искат да споделят мнението си. Разговаряйте с тях. Включете ги в разработването на продукта, като ги помолите да Ви дадат мнението си. Важното е да го направите възможно най-рано, защото мненията и нуждите се променят бързо.
2. Структурирайте продажбите си според стъпките, които клиентите предприемат при купуване.
Заменете продажбените стъпки с потребителските стъпки. Проследявайте какво правят клиентите, преди да купят. Създайте им условия, които проследяват тези стъпки и подтикват към купуване.
Корекция на счетоводни грешки по реда на приложимите СС – е-ръководство
Повече детайли тук
3. Направете продажбите отборно, не индивидуално усилие.
С днешните онлайн инструменти, можете да срещнете клиентите с всеки от служителите на фирмата. Да го запознаете с продуктовия мениджър, отговарящ за разработване на продукта. С дизайнера, който е създал външния му вид. Дори с генералния мениджър. Клиентът трябва да усеща, че има на своя страна екип, също търсещ на решение на проблема му. По този начин целияt екип на фирмата може и трябва да се включи в продажбите.
4. Определете демографските характеристики на клиента.
Днес вече не можете да определяте клиентите само като майки, управители или фирми. С достъпа до аналитични инструменти, можете и трябва да определите всички важни демографски компоненти. Възраст, начин на живот, начин на потребяване, културни специфики. Трябва да знаете всички тях. Каквото и в допълнение да научите, то ще е само във Ваша помощ. Защото да продавате на погрешния човек ще Ви коства загуби.
5. Предвиждайте продажбите си, базирайки се на стъпките за покупка на клиентите.
Ако просто предвиждате продажбите си на основа на приключени сделки, грешите. Покупката изисква да разбирате как клиентът се придвива от една към друга стъпка в процеса на покупка. Ако не сте наясно с това, ще си поставяте неизпълними маркетингови задачи. Финансовите Ви прогнози също ще страдат.
За да ускорите покупката, трябва да познавате добре клиента си. Това ще Ви помогне да намерите подходящ отговор за всяко негово възражение. Ако клиентът посочи причина да не купи, Вие трябва да му отговорите така, че да промените мнението му. Всяка от горепосочените стъпки съдейства именно за това.
източник: entrepreneur.com
Tags: продажбимаркетинг и рекламаклиенти
Сподели своя коментар0 Коментари