от Стела Александрова
10877
14 Февруари. 2014
Успешни стратегии
37% от читателите смятат, че тази статия е полезна
46% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
29% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
Оценка на потребителя
Промяната в характера на потребителите затруднява много маркетинговите специалисти. Потребителите искат да видят, усетят, помириват и докоснат. Независимо от това как се променя поведението на клиентите, никога не трябва да се пренебрегват чувствата на клиентите.
Цветовете имат огромно значение в маркетинга, като те предизвикват хората да изпитват различни неща. Подбрали сме основните усещания, които пораждат някои от използваните в маркетинга цветове:
Син
- Океаново синият цвят се асоциира със студ, прохлада и има успокояващ ефект.
- Асоциира се с успеха, авторитет и производителност.
- Подчертава се големината с този цвят.
- Синия цвят намалява желанието на хората да се хранят.
- фирмите за препарати са забелязали, че хората асоциират синия цвят с чистотата и често го използват в опаковките.
Червен
- Динамичен цвят, който представя лидерството, силата, предприемачеството и активността.
- Червеното увеличава пулса и затова е използват от спортни марки като Puma и Nike.
- Увеличава апетита - изпозлва се от марки като Coca cola, nestle, Pizza hut, McDonalds, Burger king, Ulker и други.
Корекция на счетоводни грешки по реда на приложимите СС – е-ръководство
Повече детайли тук
Оранжев
- Позитивен, въодушевен и приятелски настроен цвят.
- Оранжевия цвят се изпозлва от марките за да се подчертае универсалността на дин продукт. Той дава съобщение, че този продукт е подходящ за всички.
- Оражевия цвят кара хората да се привързват по-лесно към някоя марка.
Зелен
- Асоциира се с природата, тишината, спокойствитето и доверието. Фирмите за чай предпочитат да използват този цвят за да подчертаят натуралността на своите продукти.
- Банките също предпочитат този цвят, защото се асоциира с доверие.
Лилав
- Предпочита се в моменти на страх, стрес или шок.
- Освен това той се асоциира с благородството. Според изследвания, семейства с добро финансово състояние предпочитат този цвят, когато купуват играчки на своите деца.
Черен
- Много силен цвят. Понеже напомня нощта се изпозлва за да се подчертае мистериозността, силата и стила. Този цвят е цветът на скъптие продукти и се предпочита от BMW и Mercedes.
- Заради своята официалност черния цвят се предпочита във всички официални поводи.
- Избягва се да се използва за кораби и самолети, защото придава тежест.
Розов
- Асоциира се със сигурност. Служителите на Boots и Marks&Spencer се обличат в розово.
- Използва се предимно за продукти, на която целевата група са жени. Най-добър пример затова е Victoria Secret.
Кафяв
- Асоциира се с постоянство и благодат. Това е цветът на почвата и хората го приемат като цвят на доверие. Използва се най-често в мебелния сектор и органичните продукти.
- Понеже той не отваря апетита, фирми като McDonalds го предпочитат в декорацията, за да карат хората да се хранят бързо и да напускат заведението.
Бял
- Чистота, изчистеност и невинност. Предпочита се в продукти свързани със здравето и децата. Например повечето лекарства са в бели опаковки.
- Човешкото око веднага забелязва бялото и затва той се предпочита за акцентиране.
Tags: маркетингцветовереклама
Сподели своя коментар0 Коментари