Какво Джей Зи може да Ви научи за изграждането на марка
4069
0
19 Октомври. 2015
Успешни стратегии
59% от читателите смятат, че тази статия е полезна
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
38% от посетителите на сайта ни четат поне 3 статии дневно
41% от редовните ни читатели имат успешен бизнес
5
от 1 глас
от 1 глас
Оценка на потребителя
Независимо дали го обичате или мразите, не можете да отречете, че Джей Зи е много добър бизнесмен. Като музикант неговите записи чупят рекорди, а билетите за концертите му се продават като "топъл хляб".
Имайки предвид, че неговото състояние е оценено от Форбс за 550 млн. щатски долара Джей Зи определено е име, което символизира цяла империя на развлекателния бизнес.
Очевидно, той знае какво прави.
Създаването на собствена марка не е толкова по-различно от изграждането на музикална кариера. Артистът стартира като никому непознат, търсещ своя публика. След като я намери, се опитва да я увеличи и да задържи лоялните си почитатели. Всяка бизнес организация в това отношение е като Джей Зи със съвсем малка разлика.
Ето какво можете да научите от неговия опит и да приложите в своите усилия за изграждане на силна марка:
Мислете като музикален изпълнител.
Всяко съдържание, което създавате - публикации, инфографики, видеа, дори презентации - е като новия сингъл или албум на един музикален изпълнител. Той има нещо за казване, нещо за споделяне със слушателите си. Често това послание е изключително лично и позволява да се надникне в живота на артиста. Всеки елемент на успешната песен дава приноса си за предаване на това, което артистът иска да каже.
До определена степен Вие също трябва внимателно да обмислите какво искате да кажете и как най-добре да го комуникирате на своята аудитория. Какъв тип съдържание, какви думи, какви визуални елементи и канали ще бъдат най-удачни. Развийте свой собствен "глас", с чиято помощ да "кажете", каквото имате за казване, по най-подходящия начин.
Работата Ви не свършва след като завършите съдържанието; трябва да го публикувате и промотирате, за да достигне (и ангажира) Вашата аудитория. Артистите използват в голяма степен мощта на медиите: посещават сутрешни предавания, за да рекламират концертите си, дават радио интервюта, а в случая на Джей Зи - участват в късни ток-шоута.
Във Вашия случай социалните мрежи са най-ефективните платформи, с които да изведете на бял свят своето послание - и съдържанието, и марката си - на целевите си клиенти. Бъдете адвокат на своята марка където и когато е възможно.
Още по-добре, мислете като рап гигант.
Джей Зи не е пазил в тайна 12-годишния си бизнес план. Нищо в него не е оставено на случайността, всичко е стратегически обмислено. Разбира се, имало е и възходи и падения, но Джей Зи е използвал паденията си за преразглеждане на посоката, в която се движи. Той не просто е ангажиран с продължителността на собствената си кариера, той се опитва да промени статуквото, в което се намира рапа в момента, като удължава живота му.
Мислете за изграждането на марката си като за хип-хоп империя. като Джей Зи и Вие трябва да мислите няколко стъпки напред. Обмислете как можете да измерите това, което правите в момента, като бъдещ ефект. Вглеждайте се в грешките и разочарованията си като във възможности да преразгледате плана си и да отговорите с адекватни промени. Малките провали и почти достигнатите победи, които ни движат към постигането на големите ни цели.
Инвестирайте времето си.
През 80-те и ранни 90-те Джей Зи си създава име в музикалните среди, като се появява като гост изпълнител в парчетата на други рапъри. Когато не успява да подпише договор за запис на песни, той подава дискове от колата си. Спи на пода, търси възможности да подгрява публиката на други изпълнители. Днес - дори след големия си успех - той остава един от най-трудолюбивите артисти в шоу бизнеса.
Изграждането на марка не е нещо, което се случва за една нощ. Нуждае се от много усилия за дълъг период от време, от много умни избори. Помислете какво можете да използвате, за да придобие марката Ви дори съвсем малка популярност. Фокусирайте се върху аудиторията си, проучете най-добрите практики в уеб дизайна, работете активно за развиетие на най-добрите си канали на комуникация и разраствайте базата си от имейли. Работете за разпознаваемостта на марката си с най-силните оръжия на дигиталната ера.
Не рекламирайте лошите парчета.
Не влагайте ресурсите си за промотиране на лошо съдържание. Как да разберете дали дадено съдържание не са добри? Първо, уверете се, че действително сте вложили времето и усилията, които съдържанието Ви заслужава. Музикалният артист започва всяка своя песен с идеята за мелодията или текста, след това ги развива в скелет на песен, работи пласт по пласт, променяйки и опитвайки различно звучене, докато не открие най-подходящото. По същия начин Вашето съдържание се нуждае от внимателно планиране, развиване и шлифоване, преди дори да си помислите да го покажете на света.
След това най-добре шлифованата версия трябва да бъде тествана сред 20-30 доверени колеги, които да дадат своето мнение. Ако по-голямата част от тях го харесват, значи по-голямата част от аудиторията Ви също ще. Ако те имат предложения или въпроси, имейте ги предвид при последваща редакция. След нея отново направете същия тест. Тествайте и тествайте, докато не получите положителна обратна връзка.
Отрийте хит синглите в своя каталог. Ако даден продукт или съдържание са особено успешни, вижте какво от това можете да отнесете със себе си в бъдещето, като промените употребата му или направите други изменения, с които да му помогнете да послужи на по-различна употреба.
Говорете с (и слушайте) аудиторията си
Правете това, което умеете най-добре, без да се опитвате да се харесате на всички. Джей Зи не прави музика за любителите на джаза и операта. Той знае коя е неговата публика. И ѝ доставя това, което тя иска да слуша. Свържете се със своите целеви клиенти - хората, които искат да Ви чуят - чрез марката и съдържанието си и им покажете, че разбирате нуждата.
Уверете се и, че ги слушате внимателно: Вашата аудитория иска да види, че отговаряте на желанията ѝ. Проверете какво работи и какво не в ангажирането на целевите Ви клиенти.
Не вярвайте на прекалената популярност
Никой - дори Джей Зи - не е успял без много, много работа. Не е лесно за никого. Част от процеса по създаване на марка, независимо дали става дума за фирмена такава или за марка в шоу-бизнеса, е борба. Когато видите своите развиващи се конкуренти да берат обилни плодове от труда си, опитайте се да не им завиждате и да не се чувствате несигурни. Помнете, че те също още се учат, грешат и търсят правилния път. Също се трудят и също влагат от времето си. Използвайте успеха на конкурентите си като източник на вдъхновение.
Колегите, които в момента са на върха, защото са стартирали 5 или 10 години преди Вас, могат да Ви дадат страхотен пример за това как се успява. Какви са най-печелившите им стратегии? Какво правят добре, но може да се прави още по-добре? Къде се провалят?
Създайте си дружина.
Всеки може да се възползва от помощта на един ментор - вижте Джей Зи и ментора му Джаз-О, който дава на Джей Зи първите му гост-изяви (и вдъхновява сценичното му име). Тези Ваши колеги, които са започнали години преди Вас, са страхотни като ментори. Имайки този опит, те могат да Ви предпазят от грешките, които сами са допускали в началото на работата си.
Отношенията с подчинени и партньори от други индустрии са също толкова важни. Трябва да изградите автентични отношения на разбирателство с доставчици и дистрибутори. Бъдете щедри. Правете повече услуги, отколкото искате, и връщайте с лихвите всичко, което получите. Създайте си свой антураж: мрежа от колеги, подчинени, партньори, на които вярвате и които също Ви вярват.
Джей Зи е работил с много от колегите си в рапа и хип-хопа, които са имали същата или сходна аудитория като него. От време на време си е партнирал с артисти от други жанрове (сред които Алиа Кийс, Фол Аут Бой и Панджаби ЕмСи). По този начин той удвоява аудиторията си и създава изключително добри парчета. Какъв е урокът? Не се концентрирайте само върху традиционните източници на колабориране или партньорство, търсете и други партньори, които ще Ви изведат на нови пазари пред нови целеви клиенти.
Изграждането на марка отнема общо взето същите дългосрочни усилия и разумно развитие като музикалната кариера. Но с високо ниво на концентрация и изобретателност, можете да постигнете същото ниво на популярност. Добре дошли в индустрията.
източник: convinceandconvert.com
Колко е полезна тази информация?
Оценете като използвате звездичките
Oценка:
Оценка
5
of 5
- 1 глас.
Статии
Определяне на целите на търговската марка
от Biznesidei.bg
26 Февруари 2016
Критично важно за мениджмънта на марката е ясното дефиниране на нейната...
Как една фирма се превръща в марка?
от Даниела Цанова
17 Януари 2014
Превръщането в марка е един важен момент за една фирма. Марката гарантира...
Внимавайте, докато създавате своята марка!
от Анелия Коджабашева
16 Януари 2014
Създаването на марка е доста популярно понятие. Всеки бизнес се има за цел да...
7 Съвета за създаване на успешна марка
от Анелия Коджабашева
16 Януари 2014
Когато ви се налага да избирате между подобни продукти какво правите? Как марките...
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Изтеглете БЕЗПЛАТНО Специално Приложение
Успех в старта и управлението на бизнеса: практически съвети.
Абонирайте се за бюлетина на biznesidei.bg и бъдете в крак с тенденциите в бизнеса.
Сподели своя коментар0 Коментари